تبیان، دستیار زندگی
دایرةالمعارف بازی های کودکان با عنوان «کودک، بازی، زندگی» اثر اسماعیل جمالی از سوی انتشارات ندای سینا منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایرةالمعارفی برای بازی‌های کودکانه

دایرةالمعارف بازی‌های کودکان با عنوان «کودک، بازی، زندگی» اثر اسماعیل جمالی از سوی انتشارات ندای سینا منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

دایرةالمعارف بازی‌های کودکان با عنوان «کودک، بازی، زندگی» اثر اسماعیل جمالی برای آموزش بازی و کسب مهارت‌های زندگی به کودکان از سوی انتشارات ندای سینا منتشر شده است.

مجموعه‌ «کودک، بازی، زندگی»، در چهار بخش مجزا و در چهار زمینه، به ارائه‌ بازی‌های متنوع پرداخته و می‌کوشد تا اولیاء و مسئولان تربیتی را مجهز به انواع بازی‌ها کند که در موقعیت‌های مختلف با روش بازی و فعالیت سرگرم کننده مبادرت به امر مهم تربیت کنند.

این مجموعه‌ مشتمل بر انواع بازی‌های شادی‌آفرین، فردی، گروهی و بازی‌های تکلّم و گفتار و حاصل سال‌ها تحقیق، تلاش و تجربه است و بدون آنکه نگاه نظری و بررسی تئوری‌گونه به موضوعات تربیتی داشته باشد و بدون آنکه بخواهد خانواده‌ها را درگیر مسائل مختلف تربیتی کند؛ با بهره‌گیری از مراحل رشد، انواع بازی‌های مناسب، سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد.

این مجموعه، به ارائه‌ بازی‌ها و فعالیت‌ در چهار سطح مختلف توجه کرده و با زبانی ساده و با کاربردی راحت به‌عنوان همکاری کارآمد، خانواده‌ها را یاری می‌کند. چهار بخش فعالیت‌های مجموعه‌ «کودک، بازی، زندگی» عبارتند از:

ـ فعالیت‌های مخصوص خانواده و آنچه والدین در رابطه با فرزند می‌توانند اِعمال کنند و آن را به اجرا گذارند.

ـ بازی‌های انفرادی برای وقتی که کودک تنهاست و همبازی در کنار او نیست.

ـ بازی‌های جمعی و گروهی برای مهدکودک‌ها، فضاهای جمعی، فضاهای خانوادگی و... .

ـ بازی‌های کلامی برای سرعت بخشیدن و رشد منطقی تکلّم و گفتار کودک.

در بخشی از سخن ناشر مآمده است: «اگر از کودک خواسته شود که زندگی را تعریف کند، او در مقام بیان مفهوم آن تنها به بازی اشاره خواهد کرد؛ زیرا او همه‌ی هستی و زندگی را در بازی خلاصه می‌داند. بدین لحاظ است که باید بازی، وجهه‌ همت و نظر همه‌ مسئولان تربیتی اعم از اولیا، و مربیان قرار گیرد و چنان در این امر مجهز باشند که همه‌ آموزش‌ها را از طریق بازی منتقل کنند...»

انتشارات ندای سینا، کتاب «دایره‌المعارف بازی‌های کودکان» در 456 صفحه در قطع وزیری با شمارگان هزار نسخه و قیمت 350 هزار ریال منتشر کرده است.


منبع: خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .