تبیان، دستیار زندگی
ود همایش علمی بزرگداشت محدث قمی اردیبهشت ماه سال آینده توسط دانشکده علوم حدیث برگزار می شود. حجت الاسلام "سید حمید حسینی" در گفتگو با خبرنگار حوزوی "مهر" با اعلام این خبر گفت : دانشکده علوم حدیث در کنار فعالیت های آموزشی ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون پژوهشی دانشکده علوم حدیث : همایش علمی بزرگداشت محدث قمی برگزار می شود

همایش علمی بزرگداشت محدث قمی اردیبهشت ماه سال آینده توسط دانشکده علوم حدیث برگزار می شود.

حجت الاسلام "سید حمید حسینی" در گفتگو با خبرنگار حوزوی "مهر" با اعلام این خبر گفت : دانشکده علوم حدیث در کنار فعالیت های آموزشی با هدف معرفی و تجلیل از شخصیت های حدیثی اقدام به برگزاری همایش می کند. در این راستا تاکنون همایش های شیخ صدوق، شیخ مفید و حضرت عبدالعظیم و علمای دیگر برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری این همایش ها با هدف آشنایی دانشجویان با این چهره های حدیثی و فعال کردن آنان در شناسایی بهتر این فضلا برگزار می شود.

معاونت پژوهشی دانشکده علوم حدیت در ادامه از برگزاری همایش علمی بزرگداشت اثر گرانقدر سفینه البحار و کتاب مشهور مفاتیح الجنان نمونه ای از آثار ایشان خبر داد و گفت: هم اکنون نیز شاگردان و فرزندان ایشان در قید حیات هستند و می توانند به تجلیل از این شخصیت بپردازند.

"حسینی" گفت: موضوعات این همایش شخصیت شناسی شیخ عباس قمی، شیخ عباس قمی و حدیث، ادعیه و شیوه های گردآوری دعا، سبک شناسی تاریخ، کتاب شناسی و معرفی آثار و نقد و بررسی آثار محدت قمی است و علاقمندان می توانند تا نیمه فروردین سال آینده مقالات خود را به دبیرخانه این همایش مستقر در معاونت پژوهشی دانشکده علوم حدیث ارسال کنند.