تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله  ری شهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دانشکده علوم حدیث در قم گفت:هدف ما انتقال معارف اهل بیت(ع) که همان معارف قرآن و اسلام ناب می باشدبه سراسر جهان است. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف از ایجاد دانشکده علوم حدیث جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) است

حضرت آیت الله  ری شهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دانشکده علوم حدیث در قم گفت:هدف ما انتقال معارف اهل بیت(ع) که همان معارف قرآن و اسلام ناب می باشدبه سراسر جهان است.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، وی با اشاره به هدف از ایجاد دانشکده علوم حدیث تصریح کرد:هدف این دانشکده زمینه سازی برای حکومت جهانی اسلام به رهبری امام غصر(عج) است که لازمه آن جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) است.
رئیس موسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: در آینده ای نه چندان دور دانشکده به زبان های عربی و انگلیسی نیز طراحی و به سراسر جهان گسترش خواهد یافت.
وی افزود: دارالحدیث در کنار حوزه و در جهت اهداف حوزه کار می کند و هیچ گونه موازی کاری و تعارض با آن ندارد.
ایشان  اظهار امیدواری کرد: با تاسیس دانشکده قرآن فقه و حقوق و دیگر دانشکده ها دانشگاه ثقلین به زودی راه اندازی شود.
میدریت حوزه علمیه قم نیز در این مراسم نیز با تقدیر از متولیان تاسیس دارالحدیث و دانشکده از آن به عنوان خدمتی بزرگ نام برد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: امروز مانند گذشته نیست و نمی توان همانند فضای گذشته به علوم حدیث پرداخت بلکه باید سر فصل انسجام و سرعت داشته باشیم .
وی خطاب به دانشجویان و طلاب گفت: شما باید در دانشکده علوم حدیث بدرخشید تا آبروی حوزه باشید.