تبیان، دستیار زندگی
مه بیش از 300 عالم و اندیشمند مسلمان در همایش ''وحدت امت اسلامی'' در ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬ربیع‌الاول سال جاری (‪ ۱۳‬تا‪ ۱۵‬فرودین ۸۵‬) شركت خواه به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان به نقل از پایگاه ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری اجلاس ''وحدت امت اسلامی'' در مكّه مكرمه

بیش از 300 عالم و اندیشمند مسلمان در همایش ''وحدت امت اسلامی'' در ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬ربیع‌الاول سال جاری (‪ ۱۳‬تا‪ ۱۵‬فرودین ۸۵‬) شركت خواه

به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان به نقل از پایگاه اینترنتی خبری ''نسیج''، اولین همایش اندیشمندان مسلمان در مكه مكرمه از ‪ ۳‬تا ‪ ۵‬ربیع‌الاول مصادف با 13 تا 15 فروردین 85 برگزار می شود.
برگزار می شود.انجمن جهان اسلام این همایش را با نظارت ملك عبدالله بن عبدالعزیز، خادم حرمین شریفین در مكه مكرمه برگزار می كند.
دكتر عبدالله تركی، دبیر كل انجمن جهان اسلام، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام كرد: بیش از 300 اندیشمند مسلمان در همایش ''وحدت امت اسلامی'' با هدف حركت ملت‌های اسلامی جهت رویارویی با چالش‌های داخلی و خارجی مشاركت خواهند كرد.
تركی افزود: در این همایش 5 محور اساسی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت كه این محورها شامل وحدت امت اسلامی در قرآن و سنت، نمونه‌های درخشان وحدت در تاریخ اسلامی، موانع بر سر راه وحدت، و راه‌های برطرف كردن این مشكلات و برنامه‌های علمی برای تحقیق پیرامون این موضوع می باشد.
تركی از نتایج همایش فوق‌العاده سران اسلامی برای اصلاح حال امت اسلامی، تحكیم همبستگی جهت رویارویی با چالش‌های خارجی و در میان حملاتی كه اسلام و رسول اكرم (ص) را مورد هدف قرار داده است، ابراز رضایت و خشنودی كرد.
گفتنی است، قرار است در حاشیه این همایش، اولین نشست انجمن عمومی شورای عالی هماهنگی اسلامی، بیستمین دوره نشست شورای عالی جهانی مساجد و هیجدهمین دوره نشست مجمع فقه اسلامی نیز برگزار شود.