تبیان، دستیار زندگی
ات  دانشكده علوم و حدیث، سی و ششمین شماره فصل‌نامه تخصصی علوم حدیث را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، یكمین مقاله شماره سی‌وشش علوم حدیث، «نقش پیش فرض‌ها در ترجمه حدیث» عنوان دارد و نوشته سید حسن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش روایات در فهم آیات

دانشكده علوم و حدیث، سی و ششمین شماره فصل‌نامه تخصصی علوم حدیث را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، یكمین مقاله شماره سی‌وشش علوم حدیث، «نقش پیش فرض‌ها در ترجمه حدیث» عنوان دارد و نوشته سید حسن اسلامی است. نویسنده در این مقاله با تقسیم انواع خطاهایی كه در ترجمه رخ می‌دهد، كوشیده است تا نقش پیش فرض‌های شخصی را در ترجمه نادرست نشان دهد و برای این كار با نقل سه مورد، بحث خود را پیش برده است.
در بخش دیگری از فصل‌نامه علوم حدیث مقاله‌ای از محمد تقی دیاری با عنوان «داوران در باب تعارض آرای نجاشی و دیگر رجال شناسان متقدم شیعه» چاپ شده است. در این نوشتار ضمن بیان امتیازات ویژه نجاشی، وجه ترجیح قول او بر سایر رجال شناسان مشخص شده و نمونه‌هایی از جرح و تعدیل‌ها و مقایسه آرای نجاشی با دیگران ارایه شده است.
«نقش روایات در فهم آیات» دیگر مقاله علوم حدیث و نوشته سید محمد كاظم طباطبایی است. نویسنده در این مقاله به دنبال پاسخ‌گویی به این پرسش است كه آیا برای فهم و درك قرآن به منبع علمی دیگری نیاز هست و یا آن كه فهم آیات بررسی و گونه‌های تأثیر آن از جوانب مختلف پی جویی شده است.
دیگر مقالات سی و ششمین شماره علوم حدیث عبارتند از: احادیث خیالی یا شواهد خیالی، از مفهوم تا مقصود، رویكرد با روش تفسیر اثری، تأثیر شناخت زمینه‌های صدور در فهم قرآن.