تبیان، دستیار زندگی
ود همایش یك روزه كتاب سال حوزه 27 بهمن با سخنرانی آیت الله سبحانی در قم برگزار می شود. به گزارش خبرگزاری تباین به نقل از شبستان از قم، علی رضا زهیری، مسوول دبیرخانه كتاب سال حوزه در كنفراس خبری روز دوشنبه با اشاره به تاسیس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش كتاب سال حوزه 27 بهمن درقم برگزار می شود

همایش یك روزه كتاب سال حوزه 27 بهمن با سخنرانی آیت الله سبحانی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تباین به نقل از شبستان از قم، علی رضا زهیری، مسوول دبیرخانه كتاب سال حوزه در كنفراس خبری روز دوشنبه با اشاره به تاسیس این دبیرخانه در سال 77 گفت: دبیرخانه كتاب سال حوزه با اهداف گسترش و عمیق فرهنگ و پژوهش در حوزه، معرفی آثار برتر حوزویان در زمینه های تالیف، تحقیق و ترجمه، تعیین هرم علمی آثار حوزویان، سازماندهی فرآورده های پژوهشی، شناسایی موضوعات در زمینه های پژوهشی، شناسایی پژوهشگران جوان و تقویت انگیزه های تحقیق و پژوهش در نسل جوان حوزه تشكیل شده است.
وی مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه را از سال 78 تا سال 83 بیش از 2هزار و 700 عنوان ذكر كرد و افزود: تا كنون 264 اثر برگزیده و مورد تشویق قرار گرفته است كه از این میان 23 عنوان مقام اول، 68 عنوان مقام دوم و 173 عنوان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مسوول دبیرخانه كتاب سال حوزه كتاب های رسیده به این دبیرخانه را یك هزار و 64 اثر در 64 عنوان ذكر كرد و اظهار داشت از این تعداد 145 اثر به مرحله دوم داوری راه یافه و 28 اثر آز آن ها برگزیده شده است.
وی در ادامه به موضوعات آثار ارسال شده را شامل قرآن و حدیث، فقه و حقوق، فسفله و كلام، ادبیات، تاریخ و سیره ، علوم تربیتی و اخلاقی و عرفان دانست و گفت: كتاب ها در 13 گروه تخصصی و زیر نظر 109 دوار داوری شده اند.
زهیری با اشاره به حضور نویسندگان غیر ایرانی در این همایش با سه تابیعت عراقی، پاكستانی، افغانستانی با زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، تركی و اسپانیولی گفت: میانگین سنی را 13 سال ذكر كرد و نسبت به سال گذشته سه سال جوان شدند.
وی در پایان افزود: همایش 27 بهمن در سال درالشفا حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله سبحانی افتتاح خواهد شد.