تبیان، دستیار زندگی
اد   رییس جماعت اسلامی هند، در مراسم افتتاحیه كنفرانس بانوان در دهلی، از مسلمانان زن در سراسر جهان خواست با حفظ ارزش‌های اسلامی مانند حجاب، به فعالیت‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی بپردازند و افزود: دین اسلام بیش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس جماعت اسلامی هند نسبت به استفاده ابزاری از زن در غرب هشدار داد

رییس جماعت اسلامی هند، در مراسم افتتاحیه كنفرانس بانوان در دهلی، از مسلمانان زن در سراسر جهان خواست با حفظ ارزش‌های اسلامی مانند حجاب، به فعالیت‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی بپردازند و افزود: دین اسلام بیش از هزار سال پیش حق ارث بردن، مالكیت و تصرف زن در اموالش و سایر حقوق او را به رسمیت شناخت، ولی غرب هنوز یك قرن نیست كه به برخی حقوق زن احترام می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان به نقل از  رسا، دكتر محمد عبدالحق انصاری، رییس جماعت اسلامی هند، خطاب به بانوان شركت‌كننده در مراسم افتتاحیه كنفرانس بانوان در دهلی، از زنان مسلمان در سراسر جهان خواست فعالیت خود را به مسایل خانواده محدود نكنند و با حفظ ارزش‌های اسلامی مانند حجاب، به فعالیت‌های عمومی اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی بپردازند.
وی افزود: آماده كردن غذا نمی‌تواند تنها وظیفه زن برای تأثیرگذاری بر جهان باشد. زنان باید نقش مهمی در پیشرفت جامعه ایفا كنند؛ زیرا دین اسلام اهمیت بیشتری برای بانوان نسبت به مردان قایل شده است.
دكتر انصاری ضمن محكوم كردن سوء استفاده از آزادی زنان در كشورهای غربی خاطرنشان كرد: آزادی بانوان به معنای محدود كردن ارزش زن به میكده‌ها و كلوپ‌های شبانه و بی‌عفتی نیست. در غرب به نام آزادی زنان را استثمار جنسی و از جذابیت آنان برای تبلیغات تجاری سوء استفاده می‌كنند؛ اما واقعیت این است كه در كشورهای غربی با سگ‌ها رفتار بهتری نسبت به زنان دارند.
رییس جماعت اسلامی هند تأكید كرد: بسیاری از آیات قران درباره احترام به شخصیت و حقوق زن نازل شده است و در بسیاری از احادیث، پیامبر اكرم اسلام (ص) به مسلمانان سفارش می‌كند نسبت به زنان مراقبت داشته باشند و به آنان احترام بگذارند. این در حالی است كه پیش از اسلام دختران تازه متولد شده را زنده به گور می‌كردند، تنها به این علت كه آنها زن بودند. انسان عصر پیش اسلام به بانوان به عنوان ابزار تولید مثل می‌نگریست و هیچ حقی برای او قایل نبود.
وی ادامه داد: با این وجود غربی‌ها به طور پیوسته ادعا می‌كنند كه اسلام مروّج عقایدی است كه زن را تحقیر و بدرفتاری با او را تأیید می‌كند. بر خلاف این ادعا‌ها، اسلام تنها دكترین مذهبی است كه این مسأله را كه زن اغواگر شیطانی و مسؤول نخستین گناه انسان است، مردود می‌داند. این دین اسلام است كه نظریه ناپاك و نحس بودن زن در ایام حیض را به شدت رد كرد، در حالی كه پیش از آن، زن حایض را باعث بدشانسی می‌دانستند و او را در این ایام از خانه‌ دور می‌كردند.
بر اساس گزارش اسلام‌آن‌لاین، دكتر انصاری خاطرنشان كرد: اسلام بیش از هزار سال پیش حق ارث بردن، مالكیت و تصرف زن در اموالش و سایر حقوق او را به رسمیت شناخت و به او حق انتخاب همسر و تصمیم‌گیری در امورش را اعطا كرد. ولی غرب هنوز یك قرن نیست كه به این حقوق احترام می‌گذارد.