تبیان، دستیار زندگی
ست  مسؤول انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان ملاك‌ها و معیارهای انتخاب كتاب به صورت شفاف را موجب ارتقای كیفیت نگارش مؤلفان نوپا دانست و افزود: اگر ملاك‌های انتخاب كتاب برتر به صورت كامل اطلاع‌رسانی شود، نویسندگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیان ملاك‌ها و معیارهای انتخاب كتاب، موجب ارتقای كیفیت نگارش مؤلفان نوپاست

مسؤول انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان ملاك‌ها و معیارهای انتخاب كتاب به صورت شفاف را موجب ارتقای كیفیت نگارش مؤلفان نوپا دانست و افزود: اگر ملاك‌های انتخاب كتاب برتر به صورت كامل اطلاع‌رسانی شود، نویسندگان با آگاهی و توجه بیشتری به نگارش كتاب می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا مسؤول بوستان كتاب  در آستانه برگزاری هفتمین همایش كتاب سال حوزه، هدف از برگزاری آن را حمایت از نویسندگان و جهت‌دهی به نوشته‌های آنان ارزیابی كرد.
حضرت حجت‌الاسلام سید محمد كاظم شمس بیان ملاك‌ها و معیارهای انتخاب كتاب به صورت شفاف را موجب ارتقای كیفیت نگارش مؤلفان نوپا دانست و افزود: اگر ملاك‌های انتخاب كتاب برتر به صورت كامل اطلاع‌رسانی شود، نویسندگان با آگاهی و توجه بیشتری به نگارش كتاب می‌پردازند.
وی با بیان محدودیت برگزیدگان كتاب سال حوزه در سال گذشته به خاطر ملاك‌های دشوار و دقیق خاطرنشان كرد: در ششمین همایش كتاب سال از آنجا كه ملاك‌های دشواری برای برگزیده شدن در نظر گرفته شده بود، برخی از نویسندگان نوپا طرد شدند.
مسؤول انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پیشنهاد كرد، همایش كتاب سال حوزه در دو طیف برگزار شود تا نویسندگان نوپا عرصه نگارش را دست نایافتنی نیانگارند.
حجت‌الاسلام شمش بر انتخاب كتاب‌ها تنها براساس ملاك‌ها و ضوابط و بدون در نظر گرفتن مصالح دیگر تأكید كرد.
وی نظارت بر محتوای كتاب‌ها را مهم‌ترین مسأله در عرصه نشر و تألیف خواند و گفت: با نظارت بر محتوای نوشته‌ها باید از ساده‌انگاری‌ها و ورود خرافات به اذهان عمومی جلوگیری كرد.
مسؤول بوستان كتاب در پایان بر اطلاع‌رسانی و معرفی كتاب در جامعه فرهنگی تأكید و تصریح كرد: باید به كتاب به عنوان كالا نگریست و آن را در رسانه‌های عمومی معرفی كرد.
وی با قدردانی از پایگاه اطلاع‌رسانی رسا در جهت معرفی كتاب‌ها و نشریات حوزوی، پیشنهاد كرد قسمتی از اخبار شبكه خبر به معرفی تازه‌های نشر اختصاص یابد.
خاطرنشان می‌شود هفتمین همایش كتاب سال حوزه پنج‌شنبه 27 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.