تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از زائران راهیان نور در لحظه سال تحویل، با پهن كردن سفره هفت سین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بار دیگر با شهدا عهد می بندند كه ادامه دهنده راهشان باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوروزی به یادماندنی در جوار مشهد شلمچه

بسیاری از زائران راهیان نور در لحظه سال تحویل، با پهن كردن سفره هفت سین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بار دیگر با شهدا عهد می‌بندند كه ادامه‌دهنده راهشان باشند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

title

به گزارش خبرنگار اعزامی «جوان» به مناطق عملیاتی خوزستان، با فرارسیدن ایام نوروز، اعزام كاروان‌های راهیان نور از سراسر كشور برای تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های شهدا قوت می‌گیرد و در این ایام از فروردین ماه شاهد حضور هر چه باشكوه زائران راهیان نور به سرزمین‌های نور هستیم اما موضوعی كه بیش از پیش در سفرهای راهیان نور امسال دیده می‌شود، حضور زائران با خودروهای شخصی در چنین مناطقی است.

طبق گفته مسئولانی كه در استان خوزستان با آنها به گفت‌وگو نشستیم، حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در ایام نوروز، از سال92 تا به امروز رشد قابل توجهی داشته است و از همین رو، برنامه‌ریزی جهت استقبال از این زائران در برنامه مسئولان اردوهای راهیان نور لحاظ شده است. به همین جهت امكاناتی برای گردشگران شخصی در نظر گرفته شده است كه در این گزارش نگاهی اجمالی به آنها خواهیم داشت.

«اسكان» و «تغذیه» مناسب، از اهم این تسهیلات به شمار می‌روند. البته به شرطی كه زائران با ثبت نام در مؤسسه‌های فرهنگی، مسئولان امر را در جهت پذیرایی شاسته یاری برسانند.

ستاد شهید حسن باقری یكی از ستادهای فرهنگی كشور است كه از بهمن95 طرح ثبت نام برای زائران راهیان نور با خودروهای شخصی را آغاز كرده است. طبق برنامه‌های این ستاد، زائران طی چهار شب در پادگان شهید حبیب‌اللهی اهواز، شهید باكری خرمشهر و پادگان قدس دزفول مستقر می‌شوند و سعی شده است تا در این سفر نیاز خانواده‌ها تأمین شود. به خصوص كه سفرهای راهیان نور با سابقه‌ای فرهنگی، جهادی و معنوی برگزار می‌شود و به همین جهت مقرهای اسكان فضاسازی شده و مشاورانی در این محل‌ها مستقر شده‌اند تا در زمان‌های استراحت، زائران بتوانند از امكانات پیش‌بینی شده، استفاده كنند.

روح‌الله حسین‌زاده مدیر راهیان نور سازمان اردویی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» با بیان اینكه حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با خودروهای شخصی نشان‌دهنده جذابیت مناطق عملیاتی برای خانواده‌هاست، می‌گوید: برخی خانواده‌ها در ایام نوروز می‌توانند برای تفریح به استان‌هایی همچون مازندران، گیلان، اصفهان، شیراز و. . . سفر كنند و لحظات خوشی را در ایام نوروز در این استان‌ها بگذرانند. اما عده زیادی از هموطنان تصمیم می‌گیرند كه بهترین روزهای سال را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و در میان شهدا بگذرانند و واقعاً چنین اقدامی از سوی مردم، جای شكرگزاری دارد و نشان‌دهنده قدرشناسی مردم از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه می‌دهد: بحمدالله در طول چند سال گذشته شاهد افزایش روند حضور زائران راهیان نور با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودیم و این نشان می‌دهد كه همچنان شوق و اشتیاق در مردم برای حضور درسرزمین‌های نور وجود دارد و بحمدالله در لحظات سال تحویل سال96 به وضوح حضور پرشور زائران در مناطق عملیاتی همچون شلمچه، اروندكنار و سایر مناطق عملیاتی بودیم و مردم در لحظات سال تحویل، بار دیگر با شهدای خود عهد بستند كه راهشان را ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند كه یاد شهدا در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.
مدیر راهیان نور سازمان اردویی راهیان نورو گردشگری بسیج با اشاره به اینكه راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است، خاطر نشان می‌كند: امسال یكی از بهترین سال‌های راهیان نور است، چراكه مردم در ایام نوروز حضور پرشكوهی در سرزمین‌های نور داشتند و هیچ چیز زیباتر از دیدن پهن كرده سفره هفت سین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس همچون شلمچه برایم نبوده است و همیشه از دیدن چنین صحنه‌هایی به ذوق می‌آییم و به خود می‌بالیم كه در كشورمان مردمی داریم كه همچنان به شهدای خود وفادارند.



منبع: روزنامه جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .