تبیان، دستیار زندگی
ید   شصتمین شماره ماه نامه «موعود» ویژه امام زمان (ع) منتشر شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا  در این شماره موعود مقاله‌ای از حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری با عنوان ضرورت و آثار معرفت به چ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیجانی از جاذبه‌های تشیع می‌گوید

شصتمین شماره ماه نامه «موعود» ویژه امام زمان (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا  در این شماره موعود مقاله‌ای از حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری با عنوان ضرورت و آثار معرفت به چاپ رسیده است. آیا معرفت یك جریان جبری و علیتی است یا یك جریانی است كه اختیار انسان در آن نقش دارد؟ بر اساس معارف دینی انسان مؤمن و انسانی كه عبادت را اختیار می‌كند، به معرفت‌هایی دست می‌یابد. در حالی كه انسانی كه اهل عبادت نیست از آن معرفت‌ها محروم می‌شود.
در بخش دیگری از موعود، گفت‌وگویی با دكتر تیجانی عادی با عنوان «جاذبه‌های مذهب تشیع» صورت گرفته است. دكتر محمد تیجانی در سال 1936 میلادی در شهر قفصه یكی از شهرهای جنوبی كشور تونس دیده به جهان گشود. در مسافرت‌های فراوانی كه به مصر، حجاز و عراق و كشورهای دیگر به حقانیت مذهب شیعه پی برد و تشیع خود را رسماً اعلام كرد و كتب متعددی در اثبات حقانیت شیعه به رشته تحریر در آورد.
«سینمای ما در حوزه فرهنگ مهدوی فقیر است»؛ این عنوان گفت‌وگویی است كه با محمد نوری‌زاده نویسنده و كارگردان صورت گرفته است. در این گفت‌وگو مسائلی همچون، سینمای دینی و حضور فرهنگ در عرصه سینما و كاستی‌های موجود و پتانسیل‌های سینمای ایران مورد بحث قرار گرفته است.
دیگر عناوین به چاپ رسیده در شصتمین موعود عبارتند از: بهائیت جدید، جنگ یهود با اسلام، معجزات امام زمان (عج)، غرب و آخر الزمان.