تبیان، دستیار زندگی
ند   استاد اخلاق حوزه علمیه قم پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) را سرچشمه حیات در همه عوالم معرفی كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت حجت الاسلام والمسلمین  میرباقری، مسئول دفتر فرهنگستان ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهل بیت (ع) سرچشمه حیات در همه عوالم هستند

استاد اخلاق حوزه علمیه قم پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) را سرچشمه حیات در همه عوالم معرفی كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت حجت الاسلام والمسلمین  میرباقری، مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی صبح چهارشنبه در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی (ع) در بیت رهبر معظم انقلاب در قم، اولیای خدا و ائمه اطهار (ع) را دارای ویژگی‌های منحصر به فردی دانست و گفت: فضیلت‌هایی كه خدا برای ائمه اطهار (ع) و اولیا قرار داده شناخته نخواهد شد؛ اگر هم شناخته شود مورد كینه و حسد عده‌ای قرار می‌گیرد.
وی شناخت ویژگی‌های اولیای خدا را موجب تسلیم شدن انسان‌های با ایمان در برابر ایشان ارزیابی كرد و افزود: ائمه اطهار (ع) انوار خدا و چراغ معارف قلب‌ها هستند كه همه جهان از این چراغ بهره می‌برند. هر كه به درجه‌ای از معرف برسد، از این چراغ بر دلش تابیده است.
سخنران دفتر رهبر معظم انقلاب در قم ادامه داد: خداوند پیامبران و اهل بیت (ع) را تنزل داد و به این جهان آورد تا ما با ایشان به بالا برویم. ائمه اطهار (ع) به این جهان آمدند تا ما فقر خود را درك كنیم.
مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، ولایت پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) را ولایت خداوند برشمرد و بیان داشت: هیچ كس به جایی راه نمی‌برد مگر اینكه در راه ولایت امیر المؤمنین علی (ع) قرار گیرد. حتی عبادت كردن جبرئیل از شفاعت و آموزش نبی اكرم (ص) است. خداوند راه معرفت خود را در ولایت ائمه اطهار (ع) قرار داده است. ایشان سرچشمه حیات در همه عوالم هستند؛ زیرا خداوند آن‌ها را دارای همه كمالات آفرید.
استاد و پژوهش‌گر حوزه علمیه قم با بیان این كه باید این فضیلت‌ها را بشناسیم اظهار كرد: اگر انسان‌ در این جهان از راه شناخت ائمه اطهار (ع) به كمال نرسد، هیچ كاری انجام نداده است. در روز قیامت از انسان‌ها درباره مسأله مهم ولایت ائمه اطهار (ع) پرسیده شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم اضافه كرد: در صورتی كه بخواهیم در امان باشیم باید در محیط امن ولایت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) حركت كنیم. بر همین اساس عده‌ای این فضایل را می‌شناسند و تسلیم می‌شوند تا جایی كه قلبشان تسلیم محض است؛ مانند هفتاد و دو تن از یاران حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) در كربلا. ایشان سالار شهیدان (ع) را میزان رفتار و عملكرد خود قرار داده بودند.