تبیان، دستیار زندگی
زه   دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سی و نهمین شماره ویژه‌نامه حوزه‌های دینی، پگاه حوزه را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در آغاز این شماره ویژه‌نامه حوزه‌های دینی، گفت‌و گویی با آیت الله س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسالت تبلیغی حوزه در ویژه نامه حوزه‌های دینی پگاه حوزه

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سی و نهمین شماره ویژه‌نامه حوزه‌های دینی، پگاه حوزه را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، در آغاز این شماره ویژه‌نامه حوزه‌های دینی، گفت‌و گویی با آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در باره رسالت تبلیغی حوزه صورت گرفته است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: مسأله تبلیغ از اساسی‌ترین مسائل مذهب ماست و در آیات و روایات نسبت به آن سفارش شده است. شاید بتوان گفت كه مسأله تبلیغ غایت الغایات است؛ یعنی نتیجه همه چیز است. هدف از ارسال رسل و انزال كتب نیز همین بود. از این رو می‌توان گفت تبلیغ پایه و اساس دینی است.
در بخش دیگری از این شماره پگاه حوزه، گزارشی از دیدار دانشجویان دانشكده صدا و سیمای قم با حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی و آیت الله جوادی آملی به چاپ رسیده است.
روحانیت و فرزانگی عنوان مقاله‌ای از محمد علی منصوریان است. نویسنده در این مقاله ضمن ارایه تعریفی از فرزانگی به ضرورت هماهنگی و همراهی دو مفهوم روحانیت و فرزانگی و اجتماع آن دو می‌پردازد.
در ادامه این شماره پگاه حوزه، گفت‌وگویی با حجت الاسلام كشمیری از مؤسسین مدرسه علمیه كرمانی ها صورت گرفته است. محور اصلی این گفت‌وگو نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و پیروزی آن است.
دیگر عناوین به چاپ رسیده در این شماره پگاه حوزه عبارتند از: فضای گفتمان و نقد در حوزه، هویت جمعی دانش، از عراق تا پاریس.