تبیان، دستیار زندگی
ست  اساتید و طلاب حوزه علمیه قم‌ تصویب قطعنامه مغرضانه كشورهای غربی در مورد پرونده هسته‌ای ایران را محكوم كرده و این اقدام آژانس را بر خلاف مصالح كشورهای عضو دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقدام آژانس محكوم است

اساتید و طلاب حوزه علمیه قم‌ تصویب قطعنامه مغرضانه كشورهای غربی در مورد پرونده هسته‌ای ایران را محكوم كرده و این اقدام آژانس را بر خلاف مصالح كشورهای عضو دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، برخی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم‌  اقدام كشورهای غربی در مورد پرونده هسته‌ای ایران را غیرمنطقی و خارج از چارچوب قوانین بین‌المللی ذكر كردند.
به گفته این افراد، كشورهای اروپایی تحت تاثیر جریان‌سازی های استكبار جهانی قرار گرفته‌ودرمورد پرونده ایران از آمریكا تبعیت كور كورانه كردند.
یكی از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: همه كشورها و افكار عمومی جهان استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای را حق مسلم بشر می‌دانند.
حجت‌الاسلام محمد علی كوشا افزود: ملت ایران نیز مانند همه مردم جهان استفاده از علم، تكنولوژی و فناوری هسته‌ای را حق خود می‌داند.
وی یادآورشد: هیچ كشوری این سیاست غیرمنطقی راه‌استفاده از فناوری هسته‌ای تنها در انحصار چند كشور زورگو باشد برنمی‌تابد.
كوشا ادامه داد: چرا كشوری مانند آمریكا باید از فناوری غیرصلح آمیز هسته‌ای در هیروشیمای و ناكازاكی ژاپن استفاده كندولی ایران نبایداز فناوری صلح آمیز آن در توسعه صنعت و سوخت هسته‌ای استفاده نماید.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم ایران همه خواهان استفاده از فناوری هسته‌ای صلح آمیز می‌باشند و از این حق دفاع خواهند كرد.
نماینده طلاب استان كهگیلویه و بویراحمد نیزاقدامات اخیر كشورهای اروپایی را محكوم و آن را تنها در جهت خواست استكبار جهانی ذكر كرد.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی افزود: از ابتدا قابل پیش بینی بود كه آمریكا و اروپا دیپلماسی خصمانه‌ای را علیه ملت ما اتخاذ كنند.
وی اظهارداشت: در دیپلماسی جهان غرب‌تنهامنافع كشورهای قدرتمند و زورگو تعریف شده است و حقوق سایر كشورهای جهان نادیده گرفته شده است.
پناهی ادامه داد: همه كشورهای جهان حق دارند از انرژی هسته‌ای استفاده كنند و ایران اسلامی نیز به عنوان یك كشور مستقل ازحق خود دفاع خواهد كرد.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز تا زمانی به قوانین بین‌المللی پایبند است كه منافع‌اش مورد خدشه قرار نگیرد.
رییس حزب موتلفه اسلامی مركز قم نیز استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای را حق ملت ایران دانست و قطعنامه‌اخیرشورای حكام را كاملا غیرحقوقی ارزیابی كرد.
حجت‌الاسلام محمد خرسند افزود: این كشورها با اصل نظام ما مشكل دارند و می خواهند برای همیشه ما به آنان وابسته باشیم.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی دیپلماسی ما باید با هوشیاری و اقتدار در برابر زیاده‌خواهی دشمنان از اقتدار نظام دفاع نماید.
خرسند تصریح كرد: اگر ماهوشیار و آگاه باشیم هیچ‌كدام از این دولت‌ها نمی‌توانند در برابر عزم و اراده ملت ایران مقاومت كنند.
وی ابراز امیدواری كرد كه مسوولان نظام با تدبیر از حقوق اصلی ملت دفاع كنند.