تبیان، دستیار زندگی
ند   به دنبال انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اکرم(ص) شیخ الازهر خواستار قصاص کسانی شد که به اسلام، مسلمانان، مقدسات دینی آنها و به ویژه نبی اکرم (ص) توهین کرده اند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توهین کنندگان به نبی اکرم(ص) مجازات شوند

به دنبال انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اکرم(ص) شیخ الازهر خواستار قصاص کسانی شد که به اسلام، مسلمانان، مقدسات دینی آنها و به ویژه نبی اکرم (ص) توهین کرده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، سید محمد طنطاوی شیخ الازهر به دنبال اعتراضات شدید و همه جانبه ای که از سوی کشورهای اسلامی و عربی در خصوص ترسیم کاریکاتور نبی اکرم(ص) از سوی چندین روزنامه اروپایی انجام شد، درخواست کرد کسانی که به رسول اکرم (ص) و اعتقادات دینی مسلمانان توهین کرده اند، قصاص شوند.
طنطاوی یاد آور شد: بر مسلمانان واجب و ضروری است که از رسول اکرم (ص) حتی بیشتر از خود دفاع کنند؛ درغیر این صورت ایمان و دین ما مسلمانان ناقص و ضعیف است.
شیخ الازهر تصریح کرد: اهانت به مقدسات اسلامی، اعتقادات، آموزه های مسلمانان به ویژه رسول گرامی خدا جریمه دارد و کسانی که به این اعمال اقدام کرده اند، مجرم شناخته می شوند و باید تاوان کاری را که انجام داده اند متحمل شوند.
وی افزود: کار این گروه از زشت ترین اعمال و از بزرگترین گناهان است؛ بنابراین قصاص کسانی که به نبی اکرم (ص) اهانت کرده اند، واجب است.
وی از مسلمانان خواست تا کشورهایی که به اسلام، مسلمانان، مقدسات دینی و اعتقادات آنها توهین کرده اند را تحریم کنند .
بر اساس گزارش خبرگزاری نسیج، طنطاوی گفت: ما به آنها هشدار داده ایم و آنها نشنیده اند و باید جلوی آنها با تمام قوا ایستاد که کمترین آن تحریم است