تبیان، دستیار زندگی
ند  گروهی از پزشكان مسلمان مقیم انگلیس از مراجع مذهبی خواستند كه بر ضد استعمال دخانیات فتوا صادر كنند تا اكثر مسلمانان مجبور به ترك این عادت مرگبار شوند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، بر اساس گزارش د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گروهی از پزشكان مسلمان انگلیس خواستار صدور فتوا بر ضد استعمال دخانیات شدند

گروهی از پزشكان مسلمان مقیم انگلیس از مراجع مذهبی خواستند كه بر ضد استعمال دخانیات فتوا صادر كنند تا اكثر مسلمانان مجبور به ترك این عادت مرگبار شوند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، بر اساس گزارش در بیانیه‌ای كه در نشریه‌ پزشكی انگلیس منتشر شده است، پزشكان مسلمان این كشور اظهار داشته‌اند كه كشورهای اسلامی بیشترین مبتلایان استعمال دخانیات در جهان هستند. بر اساس این بیانیه در سوریه و اردن نیمی از افراد بالغ سیگاری هستند در حالیكه این نرخ در اندونزی بیش از دو سوم است.
در این بیانیه آمده است كه تلاش‌ها برای ترك دادن سیگاری‌ها در كشورهای مسلمان با توجه به گسترش یافتن عادت به استعمال دخانیات و اقدامات و قوانین ضعیف برضد استعمال دخانیات ناكام می‌ماند.
این پزشكان اعلام می‌دارند كه مراجع مذهبی نیز پیشرفت كندی در این رابطه داشته‌اند و حتی فتواهایی مبنی بر حرام نبودن استعمال دخانیات درآموزه‌های اسلام صادر نكرده‌اند. اما اخیرا برخی از رهبران مذهبی در خاورمیانه استعمال دخانیات را حرام اعلام كرده‌اند.
در این بیانیه از ماه رمضان به عنوان بهترین زمان برای تلاش و فعالیت جدی در راستای مبارزه با استعمال دخانیات نام برده شده است.