تبیان، دستیار زندگی
ند  رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حضور علمی ایران را رد كشورهای عربی تحت الشعاع حضور سیاسی آن دانست و خواستار حضور جدی‌تری متفكران ایرانی در محافل علمی و فرهنگی جهان ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متفكران ایران حضور جدی‌تری در محافل علمی و فرهنگی جهان داشته باشند

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حضور علمی ایران را رد كشورهای عربی تحت الشعاع حضور سیاسی آن دانست و خواستار حضور جدی‌تری متفكران ایرانی در محافل علمی و فرهنگی جهان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی كه از سفر علمی لبنان به قم بازگشته، امروز با اشاره به اهداف این سفر گفت: در این سفر تلاش شد تا مقدمات برگزاری كنگره بین المللی علامه شرف الدین فراهم شود كه در كنار این تلاش‌ها سعی شد تا با مؤسسات و شخصیت‌های علمی و فرهنگی لبنان نیز در زمینه‌های همكاری با این پژوهشگاه به نتایجی دست پیدا كنیم.
وی به دیدارهای خود با علمای برجسته لبنان از جمله سید حسن نصر الله دبیر كل حزب الله، علامه سید حسین فضل الله، شیخ قبلان نایب رییس مجلس شیعیان لبنان، علامه سید جعفر مرتضی و شخصیت‌های علمی و فرهنگی لبنان اشاره و تصریح كرد: اندیشوران عرب در این دیدارها تأكید داشتند كه باید فكر و متفكران ایران حضور جدی‌تری در محافل علمی و فرهنگی داشته باشند.
رییس كنگره علامه شرف الدین تصریح كرد: متأسفانه جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان عرب با چهره علمی و فرهنگی كمتر شناخته شده است و بیشتر به بعد سیاسی ایران توجه شده كه باید به سرعت حوزه فكری و علمی ایران شناسایی شود.
گفتنی است در این سفر، حجت الاسلام نجف لك‌ زایی، مسئول پژوهشكده علوم و اندیشه سیاسی و حسن عبدی پور، مدیر ارتباطات و همكاری‌های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز حضور داشتند.