تبیان، دستیار زندگی
ص) رهبران ادیان توحیدی با محکوم کردن کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) خود را در جبهه دفاع از معنویت قرار دهند آیت الله اردبیلی از رهبران ادیان توحیدی خواستار شد که سکوت اختیار نکنند و با محکوم کردن این عمل، خود ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه حضرت آیت الله موسوی اردبیلی درباره انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص)

رهبران ادیان توحیدی با محکوم کردن کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) خود را در جبهه دفاع از معنویت قرار دهند

آیت الله اردبیلی از رهبران ادیان توحیدی خواستار شد که سکوت اختیار نکنند و با محکوم کردن این عمل، خود را در جبهه دفاع از معنویات و مقدسات قرار دهند. زیرا حمله به یک پیامبر الهی حمله به تمامی پیامبران و رسولان خداست و اگر اکنون در برابر این حرکت ایستادگی نشود فردا نوبت به دیگر ادیان توحیدی خواهد رسید.

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر"، حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید، بیانیه ای در خصوص انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) صادر کرد که در این بیانیه آمده است : بار دیگر ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) مورد هجوم شیاطین قرار گرفت و قلب تمامی مسلمانان و آزادگان جهان جریحه دار گشت. کسانی که اجازه اظهار نظر و بیان عقاید را در مورد هر آنچه که خود مقدس می پندارند به کسی نمی دهند، به نام آزادی و حریت در ابراز عقیده، مقدسترین و برگزیده ترین موجود هستی پس از ذات اقدس الهی را مورد اهانت قرار داده و به سخره می گیرند و با بی شرمی از مسلمانان می خواهند که به اصول دموکراسی پایبند باشند و دم بر نیاورند. این گستاخی اولین باری نیست که رخ داده و اگر با آن برخورد نشود آخرین بار نیز نخواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این جانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر(عج) و محکوم نمودن این عمل شنیع، از تمامی مسلمانان می خواهم به هر نحوی که شده به مقابله با این حرکت شنیع بپردازند و انزجار خود را از آن اعلام دارند.

در این بیانیه تأکید شده است که روسای کشورهای اسلامی با قاطعیت هر چه تمامتر و با تمامی امکاناتی که در اختیار دارند به مقابله برخیزند و با مصلحت اندیشی و عافیت طلبی در این امر قصور نورزند. اگر خوب بیندیشند، هیچ مصلحتی بالاتر از دفاع از مقدسات اسلامی وجود ندارد.

آیت الله اردبیلی از رهبران ادیان توحیدی خواستار شد که سکوت اختیار نکنند و با محکوم کردن این عمل، خود را در جبهه دفاع از معنویات و مقدسات قرار دهند زیرا حمله به یک پیامبر الهی حمله به تمامی پیامبران و رسولان خداست و اگر این اکنون در برابر این حرکت ایستادگی نشود فردا نوبت به دیگر ادیان توحیدی خواهد رسید.