تبیان، دستیار زندگی
ست پادشاه اردن به دنبال انتشار مجدد کاریکاتورهای اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) در روزنامه های اروپایی امروز جمعه گفت: توهین به حضرت محمد(ص) جرم غیرقابل توجیه است. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، ملک ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پادشاه اردن اهانت به مقدسات مسلمانان را جرمی غیرقابل توجیه دانست

پادشاه اردن به دنبال انتشار مجدد کاریکاتورهای اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) در روزنامه های اروپایی امروز جمعه گفت: توهین به حضرت محمد(ص) جرم غیرقابل توجیه است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن طی بیانیه ای که در خبرگزاری پترای اردن منتشر شد گفت: اهانت به پیامبر اسلام(ص) جرمی است که نمی توان آن را به بهانه آزادی بیان توجیه کرد.

پادشاه اردن اظهار داشت که نمی تواند نسبت به هرگونه توهینی به دین اسلام یا هر دین آسمانی دیگری از خود تساهل نشان ندهد. اردن خود را متعهد می داند به اصول اسلام که پیروان خود را به احترام به ادیان و پیامبران آنها امر کرده، احترام بگذارد.

روزنامه اردنی، "شیهان" روز پنجشنبه سه کاریکاتور از 12 کاریکاتور توهین آمیز پیامبراسلام را همراه یک سرمقاله منتشر کرد.

سازمان متبوع این روزنامه آن را بلافاصله از روزنامه فروشی ها بیرون کشید و سردبیر آن را اخراج کرد.

دولت اردن نیز اقدام این روزنامه را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی سریع این روزنامه برای این اشتباهی بزرگ و جدی تر شد.

روزنامه دانمارک جولند پستن، ماه سپتامبر 12 کاریکاتور توهین آمیزدرباره پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد که این اقدام خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته و منجربه تظاهراتهای گسترده و تحریم محصولات دانمارکی در کشورهای عربی شد.

روز پنجشنبه چندین روزنامه در کشورهای اروپایی مختلف این کاریکاتورهای توهین آمیز را به نام آزادی بیان مجدداً منتشر کردند.