تبیان، دستیار زندگی
ند صدها تن از طرفداران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مقیم دمشق روز جمعه در اعتراض به انتشار كاریكاتورهای موهن به ساحت پیامبر اكرم (ص) در نشریات غربی تظاهرات كردند. به گزارش خبرنگار ایرنا، این تظاهرات در اردوگاه فلسطینی‌نش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرفداران حماس در اعتراض به بی‌حرمتی به پیامبر اسلام راهپیمایی كردند

صدها تن از طرفداران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مقیم دمشق روز جمعه در اعتراض به انتشار كاریكاتورهای موهن به ساحت پیامبر اكرم (ص) در نشریات غربی تظاهرات كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تظاهرات در اردوگاه فلسطینی‌نشین "الیرموك" در حومه‌ی دمشق برگزار و در آن از كشورهای اسلامی خواسته شد، سفارت خانه‌های خود در كپنهاگ را تعطیل و كالاهای دانماركی را تحریم كنند.

تظاهركنندگان پلاكاردهایی در دست داشتند كه بر روی برخی از آن‌ها جملاتی در تقبیح گستاخی مطبوعات غربی به پیامبر گرامی اسلام (ص) و در شماری دیگر عبارت‌های "جانمان فدای توای پیامبر"، "پیغمبر رهبر ماست" نقش بسته بود.

پارچه نوشته‌های سبز رنگ كه شعار "لااله الا الله محمد رسول الله" بر روی آن خودنمایی كرد، پرچم‌های سبز رنگ به نشانه‌ی پایبندی طرفداران حماس به اسلام محمدی و پرچم‌های زرد رنگ به عنوان تاكید بر راه مقاومت نیز به اهتزار درآمده بود.

تظاهركنندگان خشمگین كه از سوی شهروندان سوری همراهی شدند، هشدار دادند كه از عاملان اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام انتقام خواهند گرفت.

آنان بسنده كردن دولت‌های اسلامی به صدور بیانیه‌های اعتراض آمیز در واكنش به بی‌حرمتی به نماد روحانی اسلام را ناكافی خواندند و تاكید كردند كه پاسخ به این رفتار غیر اخلاقی باید محكم و تكان‌دهنده باشد.

تظاهركنندگان شعار می‌دادند: "پوزش و عذرخواهی برای بخشیدن گناه عاملان كاریكاتورها كافی نیست" و از گردان‌های شهید "عزالدین قسام" خواستند تا با سلاح خود به این اهانت‌ها پاسخ گویند.

طرفداران حماس، هر گونه اعتراف به موجودیت اسراییل یا سازش با آن رژیم را رد كردند و شعار دادند: "ننگ بر آنان باد كه در مقابل پول، شرف خود را فروختند".

تظاهركنندگان فلسطینی، جرج بوش را خوك توصیف، دخالت‌ها و تهدیدات كشورهای سلطه‌جو از جمله آمریكا و همپیمانانش را رد و با سوریه و ایران كه در برابر این سیاست‌ها مقاومت می‌كنند، اعلام همبستگی كردند.

در تمامی مساجد سوریه همزمان با برگزاری نماز جمعه، امامان مساجد نسبت به توطئه‌ی بزرگ غرب بر ضد امت اسلام هشدار دادند و خواستار پاسخی قوی به بی حرمتی مطبوعات غربی به پیامبر اكرم (ص) و مقدسات اسلام شدند.

پوسترها و پارچه نوشته‌های اعتراض آمیز و فراخوانهای تحریم كالاهای دانمارك در مساجد و خیابان‌های شهر دمشق مشاهده می‌شود.

روزنامه دانماركی "یولاند پوستن" در سپتامبر گذشته كاریكاتورهای موهنی در مورد حضرت محمد (ص) منتشر كرد كه خشم و انزجار مسلمانان جهان را به دنبال داشت.

حركت خبیثانه‌ی تعدی به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) با انتشار این كاریكاتورها در روزنامه‌هایی در نروژ و فرانسه تكرار شد.