تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله  العظمی فاضل لنكرانی  در دیدار مهندس ضرغامی گفت: صدا و سیما باید اعتماد عمومی مردم خصوصاً نخبه‌گان را حفظ كند. مهم‌ترین سرمایه‌های این رسانه آن است كه مردم كاملاً اعتماد داشته باشند. ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهم‌ترین سرمایه صدا و سیما اعتماد عمومی است

حضرت آیت الله  العظمی فاضل لنكرانی  در دیدار مهندس ضرغامی گفت: صدا و سیما باید اعتماد عمومی مردم خصوصاً نخبه‌گان را حفظ كند. مهم‌ترین سرمایه‌های این رسانه آن است كه مردم كاملاً اعتماد داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله  فاضل لنكرانی  در دیدار با رییس سازمان صدا و سیما و هیئت همراه، با ابراز تشكر از برنامه‌های فرهنگی و اسلامی رسانه ملی گفت: جای شبكه مهم قرآن خالی بود و بحمدالله برنامه‌های خوبی در آن ایجاد شده است. هرچه بتوانیم قرآن و حقائق این كتاب آسمانی را در میان جامعه نشر دهیم، به همان اندازه جامعه رشد و آگاهی پیدا می‌كند. جامعه‌ای كه در آن قرآن حاكم باشد یك جامعه زنده و پویا و رو به رشد و سعادت است.
وی افزود: همان‌گونه ‌كه روحانیان مسؤولیت مهم تبلیغ دین را دارند، امروز این رسانه مهم هم چنین وظیفه‌ای دارد و باید مبانی مكتب اسلام و تشیع را به صورت كاملاً صحیح و دقیق به اطلاع مردم برساند. بحمدالله ائمه معصومین (ع) همه واقعیات و همه احتیاجات دینی و فرهنگی ما را بیان نموده‌اند . می توانید معارفی را كه از ائمه رسیده است بیان كنید. با وجود چنین حقایق و معارفی و با وجود قرآن كریم و تفاسیر معتبر و با وجود كلمات و سنن قطعیه پیامبر اكرم (ص) دیگر چه نیازی است كه ما موهومات و تخیلات و اموری از قبیل خواب را بیان كنیم. باید مسؤولان صدا و سیما در تمام شبكه‌ها، برنامه‌های خود را مبتنی بر واقعیات و حقائق قرار دهند و از اتكاء به بیان خواب‌ها و یا كرامت‌هایی كه برای برخی افراد معمولی بیان می‌شود و اساسی ندارد خودداری كنند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: انصافاً امروز در صدا و سیما كسانی كه مجری برخی از برنامه‌های مذهبی هستند بسیار قوی و جاذب و محكم اجرا و صحبت می‌نمایند و باید این مطلب را بیشتر مورد تأكید قرار دهید و افراد زبده و زبردستی در این امور تربیت نمایید.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی با بیان این نكته كه صدا و سیما باید نسبت به مسأله نماز و آموزش آن اهمیت بیشتری دهد افزود: مناسب است كه تمامی شبكه‌ها در تمام اوقات اذان نماز جماعت آن هم نمازهای با شكوه پخش كنند تا مردم از آن استفاده نمایند. ملاحظه می‌شود كه مسائل دینی و اعتقادی در همه یا اكثر برنامه‌های صدا و سیما وارد شده است و باید از این جهت هم قدردان باشیم.
مهندس پرغامی، رییس سازمان صدا و سیما در آغاز این دیدار گزارشی از فعالیت‌های صدا و سیما ارائه نمود.