تبیان، دستیار زندگی
شد در پی انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) در روزنامه فرانسوی "فرانس سوآر"، سردبیر این روزنامه اخراج شد . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، "ریموند لاکا"، مدیرعا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردبیر روزنامه فرانسوی اخراج شد

در پی انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) در روزنامه فرانسوی "فرانس سوآر"، سردبیر این روزنامه اخراج شد .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، "ریموند لاکا"، مدیرعامل روزنامه فرانس سوآر در بیانیه ای اظهار داشت که وی تصمیم گرفته  سردبیر این روزنامه را به عنوان یک حرکت مقتدرانه در راستای احترام به اعتقادات فردی اخراج کند.

در این بیانیه آمده است: ما تأسف شدید خود را به جامعه مسلمانان و تمام افرادی که به واسطه انتشار این کاریکاتور مورد اهانت قرار گرفتند، ابراز می کنیم.

دولت فرانسه نیز ضمن تصدیق تعهد خود در مورد آزادی مطبوعات اظهار داشت: این تصمیم مبنی بر انتشارمجدد این کاریکاتورها متنها مسئولیت "فرانس سوآر" محسوب می شود.

"فرانس سوآر" روزنامه ای محسوب می شود که زمانی موفق بوده و اکنون برای نجات خود از وضعیت فعلی تلاشی می کند و به ظاهر از هر راهی برای جلب توجه و بالابردن آمار فروش خود استفاده می کند.

تحت قوانین اسلام تصویرگری پیامبر اهانت آمیز محسوب می شود و انتشار این کاریکاتورها در ماه سپتامبر توسط روزنامه جولند پستن، علاوه بر خشم مسلمانان، تحریمهای دیپلماتیک و اقتصادی را به همراه داشت.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی تاکویل کانکشن، "ژان بپتیسته ماتی"، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز گذشته اظهار داشت: مسئولیت این کاریکاتورهایی که امروز در روزنامه "فرانس سوآر" منتشر شده تنها برعهده این روزنامه است.

وی افزود: اصول آزادی مطبوعات که مقامات فرانسه نیز از آن حمایت می کنند را نمی تواند زیر سؤال برد.

این درشرایطی است که سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: آزادی مطبوعات باید با در رعایت احترام به اعتقادات و ادیان صورت گیرد.

مقامات رباط نیز فروش "روزنامه فرانس سوآر" را در محدوده این کشور ممنوع اعلام کردند.

وزیر ارتباطات مراکش در بیانیه ای اظهار داشت:  فروش روزنامه "فرانس سوآر" در مرزهای مراکش ممنوع شده است، چرا که این روزنامه توهین به پیامبر اسلام را دستاویزکاذبی برای نشان دادن آزادی مطبوعات قرار داده است.

این وزارتخانه گفت: این ممنوعیت یک اقدام آگاهانه در راستای توهین به شخصیت پیامبر اسلام(ص) و اعتقادات مسلمانان صورت گرفته است.