تبیان، دستیار زندگی
ند برای ماندگاری آثار و نتایج قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، مداحان برای معرفی این واقعه از تحریف، اغراق و بیان وقایع به صورت نادرست پرهیز کنند . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله واعظ طبسی تولیت آست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مداحان قیام امام حسین(ع) را تحریف نکنند

برای ماندگاری آثار و نتایج قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا، مداحان برای معرفی این واقعه از تحریف، اغراق و بیان وقایع به صورت نادرست پرهیز کنند .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی در مشهد افزود: فلسفه قیام عاشورا مبارزه با ظلم ، بیداد و تمامی مظاهر طاغوتی آن زمان بوده است و قیام عاشورا را می توان الگویی برای تمامی نسلهای مسلمان در تمام اعصار قرار داد.

وی با بیان ضرورت تبیین دقیق قیام عاشورا برای نسل حاضر اظهار داشت: واجب است تمام زوایا و جهات این قیام الهی بررسی کامل شود و جهاتی که دقیق معرفی نشده نیز بخوبی بیان شود تا هیچ نکته ناگفته ای در این خصوص باقی نماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تقارن دهه فجر با ماه محرم گفت: امام خمینی (ره) با دنیایی از یقین و اطمینان راه و تکلیف خود را یافت و ملت ایران را در جریان این تکلیف الهی قرار داد، مردم هم وظیفه دین خود را دریافتند و آن بزرگوار را به عنوان رهبر جامعه اسلامی پذیرفتند و برای ادای تکلیف دینی خود از وی پیروی کردند.

آیت الله واعظ طبسی با بیان تمایز میان انقلاب ایران و دیگر انقلابها افزود: کشور ما امروز تنها کشوری است که رهبر و ملت آن شجاعانه و با اطمینان به خدا و باورهای دین در برابر قدرتهای پیشرفته ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در آستان قدس رضوی تصریح کرد: اسلام دین منطق، استدلال، دانش و علم  است و باید هوشیار باشیم که در این تهاجم فرهنگی دشمن علیه اسلام هیچ بهانه ای بدست آنها ندهیم.

وی در پایان تأاکید کرد: مداحان و نوحه سرایان باید برای معرفی اسلام و عاشورا تمام توان خود را مصروف دارند و از خرافات بپرهیزند .