تبیان، دستیار زندگی
بنا به اعلام منابع نزدیک به سامسونگ، جایگاه سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گلکسی اس ۸ در لحظات پایانی تعیین شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه سنسور اثر انگشت گلکسی اس 8

بنا به اعلام منابع نزدیک به سامسونگ، جایگاه سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گلکسی اس ۸ در لحظات پایانی تعیین شده است.

بخش دانش و زندگی تبیان

گلکسی

بنا به اعلام منابع نزدیک به سامسونگ، جایگاه سنسور اثر انگشت در بخش پشتی گلکسی اس ۸ در لحظات پایانی تعیین شده است.

هنگامی که اولین تصاویر منتسب به گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۸ سامسونگ در اینترنت منتشر شد، بسیاری از کاربران نسبت به محل قرارگیری سنسور اثر انگشت این محصول انتقاد داشتند. در تصاویر یادشده، سنسور اثر انگشت در بخش پشتی این محصول و در کنار دوربین قرار داشت. بسیاری امیدوار بودند که سامسونگ این سنسور را در زیر صفحه‌نمایش جای دهد. در حقیقت این کمپانی چنین ایده‌ای در سر داشت و به همین دلیل با سیناپتیکز وارد همکاری شد تا سنسورهای اث رانگشت جدیدی توسعه دهد که بتوان از آن‌ها در زیر شیشه‌ی نمایشگر استفاده کرد، اما سیناپتیکز نتوانست این فناوری را به موقع آماده کند.

مثل همیشه، سامسونگ پرچم‌دار جدید خود را در دو مدل با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ تولید کرده است. بسته به اینکه در چه کشوری زندگی می‌کنید، ممکن است نسخه‌ی اسنپدراگون یا نسخه‌ی اکسینوس پرچم‌دار جدید سامسونگ در دسترس شما قرار بگیرد. هر دو پردازنده‌ی مورد بحث با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید شده‌اند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که تولید چیپ‌ست‌ها با این فرآیند کار آسانی نیست و همین عامل خود باعث ایجاد تأخیر در تولید انبوه گلکسی اس ۸ می‌شود. در نتیجه به دلیل محدودیت زمانی سامسونگ، این کمپانی ترجیح داده است از فناوری ناکامل سیناپتیکز در پرچم‌دار جدیدش بهره نگیرد.

در حقیقت بر اساس اعلام منابع ناشناس نزدیک به سامسونگ، این غول کره‌ای هزینه‌ی زیادی برای توسعه‌ی سنسورهای اثر انگشت جدید که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند، صرف کرده؛ اما نتایج مد نظر این شرکت تا به این لحظه به دست نیامده است. درحالی‌که بسیاری از طرفداران سامسونگ تقریبا امید خود را برای مشاهده‌ی سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر گلکسی اس ۸ از دست داده‌اند؛ به نظر می‌رسد دهمین آیفون اپل که چند ماه دیگر معرفی خواهد شد از این قابلیت بهره ببرد، زیرا کوپرتینویی‌ها فرصت کافی برای توسعه‌ی این فناوری در اختیار دارند. بنا به اعلام تحلیل‌گر معروف اپل، مینگ‌چی کو از شرکت KGI Securities، از آنجا که احتمالا اپل هم با مشکلاتی در تولید سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر مواجه است، تصمیم دارد از یک دوربین جلویی جدید و انقلابی در آیفون بعدی خود استفاده کند تا بدین طریق روش جدیدی برای باز کردن قفل دستگاه در اختیار کاربران قرار گیرد.

البته سامسونگ نیز به‌احتمال زیاد از اسکنر عنبیه‌ در گلکسی اس ۸ بهره خواهد گرفت و بدین طریق روشی برای احراز هویت از طریق شناسایی چهره در پرچم‌دار جدید این شرکت ارائه خواهد شد. گفته می‌شود کاربران با استفاده از قابلیت تشخیص چهره در گلکسی اس ۸ می‌توانند قفل دستگاه را در ۰.۰۱ ثانیه باز کنند.


منبع:زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .