تبیان، دستیار زندگی
ان بسم الله الرحمن الرحیم یكبار دیگر ماه محرم و ایام حزن آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین فرارسید , ایامی كه رهروان مكتب حسینی و عاشورای بیدارگر , فرصتی بدست می آورند تا مجددا عشق , ارادت و عاطفه خود را به اهل بیت علیهم ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیة قم به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان

بسم الله الرحمن الرحیم

یكبار دیگر ماه محرم و ایام حزن آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین فرارسید , ایامی كه رهروان مكتب حسینی و عاشورای بیدارگر , فرصتی بدست می آورند تا مجددا عشق , ارادت و عاطفه خود را به اهل بیت علیهم السلام ابراز نمایند و در این رهگذر پیام های جاویدان و همیشگی عاشورا یعنی مظلومیت , ظلم ستیزی , عدالت خواهی و پایبندی به ارزشها را به جهانیان منتقل كنند.

تقارن این ایام با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارك فجر یادآور رابطه انكارناپذیر انقلاب با نهضت حسینی است , رابطه ای كه بدون تردید رمز اصلی موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی بوده است و بر این باوریم كه تا زمانی كه امت بزرگ ایران اسلامی و دوستداران این انقلاب در سراسر جهان دست از آرمانهای عاشورایی خود برندارند , پیروز و سربلند در صحنه جهانی , ماندگار و نقش آفرین خواهند بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری خامس آل عبا سلام الله علیهم به محضر بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و عموم عاشقان و دلباختگان حسینی و نیز بزرگداشت دهه مبارك فجر نكاتی چند را خدمت عموم مردم و خاصه فضلا و خطبا و مداحان محترم یادآور می شود.

1 ـ بزرگداشت آئین های سوگواری سالار شهیدان و مراسم سالگرد پیروزی انقلاب از موثرترین راه های تبلیغ دین و توسعه انگیزه های صحیح به خصوص در میان جوانان است .

شركت فعال همگان در این گردهم آیی ها از مصادیق تعظیم شعائر الهی است كه یقینا نزد پروردگار اجر و پاداش دارد.

2 ـ از همه اندیشمندان , خطبا و مداحان درخواست می نمائیم تا در محافل و مجالس و در تریبون ها و بر منابر تلاش نمایند تا با بیان دقیق و روان و با پرهیز از افراط و تفریط عناصر اصلی حادثه عظیم عاشورا و همچنین انقلاب اسلامی یعنی عقل , منطق , عشق و عاطفه را به روشنی بگونه ای بیان نمایند تا فرصت در اختیار افراد سطحی نگر و شكل گرا قرار نگیرد. پرهیز جدی از تحلیل ها و شعارهای سطحی و احیانا بی اساس ضروری است , كه انحرافات این موارد خوشبختانه با تذكرات اخیر مراجع و علمای عظام تا حدود زیادی پیشگیری شده است .

3 ـ با كمال تاسف امروزه در سراسر عالم شاهد زیاده خواهی و نقض دائمی حقوق ملتها به دست آمریكا و اذنابش هستیم . فشار غیرمنطقی و ظالمانه استكبار جهانی بر ملت و دولت مظلوم ایران و نفی حقوق حقه و اساسی ایران در صحنه جهانی از نكاتی است كه بر هیچكس پوشیده نیست .

و لذا از مسئولان صداوسیما , علما , خطبا و روشنفكران متعهد درخواست می كنیم تا با بیان روشن و مستدل ضمن ارائه و تحلیل صحیح وقایع عاشورا و اهداف بلند نهضت حسینی , پرده از چهره دروغین دمكراسی به سبك آمریكایی و مدعیان لیبرالیسم برداشته و واقعیتهای فرهنگ سلطه را بر همگان روشن سازند.

در پایان اطمینان داریم كه مواضع بر حق و منطقی جمهوری اسلامی ایران پیرامون انرژی هسته ای و در دفاع از ملتهای مظلوم بخصوص ملت مظلوم فلسطین با تكیه بر عنایات حضرت حق و تواناییهای فوق العاده ملت بزرگ ایران اسلامی و پشتیبانی ملتهای مسلمان به سرمنزل مقصود خواهد رسید ان شاالله .