تبیان، دستیار زندگی
د جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای در آستانه محرم از همه اندیشمندان، خطبا و مداحان درخواست كرد از تحلیل‌ها و شعارهای سطحی و احیاناً بی‌اساس در محافل و مجالس خودداری كنند. به گزارش تبیان به نقل از شبستا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواست از تحلیل‌ها و شعارهای بی‌اساس در محافل و مجالس خودداری شود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای در آستانه محرم از همه اندیشمندان، خطبا و مداحان درخواست كرد از تحلیل‌ها و شعارهای سطحی و احیاناً بی‌اساس در محافل و مجالس خودداری كنند.

به گزارش تبیان به نقل از شبستان، در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم كه در آستانه ماه محرم صادر شده است آمده : یكبار دیگر ماه محرم و ایام حزن آل محمد صلوات‌الله علیهم اجمعین فرا رسید، ایامی كه رهروان مكتب حسینی و عاشورای بیدارگر فرصتی بدست می‌آورند تا مجددا عشق، ارادت و عاطفه خود را به اهل بیت علیهم السلام ابراز نمایند و در این رهگذر پیام‌های جاویدان و همیشگی عاشورا یعنی مظلومیت، ظلم ستیزی، عدالت‌خواهی و پایبندی به ارزشها را به جهانیان منتقل كنند.

جامعه مدرسین در ادامه بیانیه خود تصریح كرد:تقارن این ایام با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارك فجر یادآور رابطه انكارناپذیر انقلاب با نهضت حسینی است، رابطه‌ای كه بدون تردید رمز اصلی موفقیت و ماندگاری انقلاب اسلامی بوده است و بر این باوریم كه تا زمانی كه امت بزرگ ایران اسلامی و دوستداران این انقلاب در سراسر جهان دست از آرمان‌های عاشورایی خود برندارند، پیروز و سربلند در صحنه جهانی، ماندگار و نقش آفرین خواهند بود.

در این بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری خامس آل عبا سلام الله علیهم به محضر بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه و عموم عاشقان و دلباختگان حسینی و نیز بزرگداشت دهه مبارك فجر نكاتی چند را خدمت عموم مردم و خاصه فضلا و خطبا و مداحان محترم یادآور شد.

جامعه مدرسین در توصیه‌های خود تصریح كرد:بزرگداشت آیین‌های سوگواری سالار شهیدان و مراسم سالگرد پیروزی انقلاب از موثرترین راه‌های تبلیغ دین و توسعه انگیزه‌های صحیح به خصوص در میان جوانان است شركت فعال همگان در این گردهمایی‌ها از مصادیق تعظیم شعائر الهی است كه یقیناً نزد پروردگار اجر و پاداش دارد.

در بخش دیگر بیانیه آمده است:از همه اندیشمندان،خطبا و مداحان درخواست می‌نماییم تا در محافل و مجالس و در تریبون‌ها و بر منابر تلاش نمایند تا با بیان دقیق روان و با پرهیز از افراط و تفریط عناصر اصلی حادثه عظیم عاشورا و همچنین انقلاب اسلامی یعنی عقل، منطق، عشق و عاطفه را به روشنی به گونه‌ای بیان نمایند تا فرصت در اختیار افراد سطحی‌نگر قرار نگیرد. پرهیز جدی از تحلیل‌ها و شعارهای سطحی و احیاناً بی‌اساس ضروری است،كه انحرافات این موارد خوشبختانه با تذكرات اخیر مراجع و علمای عظام تا حدود زیادی پیشگیری شده است.

جامعه مدرسین با بیان این كه با كمال تاسف امروزه در سراسر عالم شاهد زیاده‌خواهی و نقض دائمی حقوق ملت‌ها به دست آمریكا و اذنابش هستیم،تاكید كرد: فشار غیر منطقی و ظالمانه استكبار جهانی بر ملت و دولت مظلوم ایران و نفی حقوق حقه و اساسی ایران در صحنه جهانی از نكاتی است كه برهیچكس پوشیده نیست و لذا از مسئولان صدا و سیما؛ علما، خطبا و روشنفكران متعهد در خواست می‌كنیم تا با بیان روشن و مستدل ضمن ارائه و تحلیل صحیح وقایع عاشورا و اهداف بلند نهضت حسینی، پرده از چهره دروغین دموكراسی به سبك آمریكایی و مدعیان لیبرالیسم برداشته و واقعیت‌های فرهنگ سلطه را برهمگان روشن سازند.

در پایان بیانیه آمده است: اطمینان داریم كه مواضع برحق و منطقی جمهوری اسلامی ایران پیرامون انرژی هسته‌ای و در دفاع از ملت‌های مظلوم بخصوص ملت مظلوم فلسطین با تكیه بر عنایات حضرت حق و توانایی‌های فوق‌العاده ملت بزرگ ایران اسلامی و پشتیبانی ملت‌های مسلمان به سر منزل مقصود خواهد رسید.