تبیان، دستیار زندگی
ند   رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعلام كرد برای برگزاری‌آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین در ایام محرم بیش از ‪ ۵۰۰‬نفر روحانی مبلغ به نواحی مختلف روستایی این استان اعزام می‌شوند. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۵۰۰مبلغ روحانی به نواحی مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اعلام كرد برای برگزاری‌آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین در ایام محرم بیش از ‪ ۵۰۰‬نفر روحانی مبلغ به نواحی مختلف روستایی این استان اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، حجت‌الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا گفت: ۲۵۰‬تن از این مبلغان بومی استان هستند و بیش از ‪ ۲۵۰‬نفر نیز از حوزه‌های علمیه مشهد و قم به خدمت گرفته شده‌اند.
وی هدف از اعزام مبلغان را برپایی با شكوه مراسم سوگواری شهیدان كربلا در محرم امسال عنوان كرد و گفت: مبلغان در سطح روستاها باید حضوری پر رنگ داشته و فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام سالار شهیدان امام حسین(ع) را بدرستی برای مردم تبیین كنند.
حجت الاسلام موسوی‌نیا ضمن اشاره به اهمیت ابلاغ رسالت شهیدان عاشورا افزود: در این ایام به همه روستاهای بالای ‪ ۲۰‬خانواری كه درخواست روحانی كرده‌اند مبلغ روحانی اعزام می‌شود.
او همچنین برپایی نماز جماعت، بیان احكام، پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی مردم، حل اختلافات و كمك به توسعه و عمران روستاها را از دیگر فعالیتهای روحانیان مبلغ در مدت اقامت در روستاها عنوان كرد.
مدیر كل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اكنون ‪ ۷۰‬روستای استان از روحانی مستقر برخوردار هستند كه به آنان نیز دستور كاری برای برگزاری مناسب دهه فجر و برپایی مراسم و آیینهای عزاداری ایام محرم ابلاغ شده است.