تبیان، دستیار زندگی
ید   آیت الله جوادی آملی خطاب به طلاب خارجی حوزه علمیه مشهد گفت: نباید فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت. به گزارش  تبیان به نقل از رسا، آیت الله  جوادی آملی در دیدار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای تبلیغ اسلام از ظرفیت فرهنگ غافل نشوید

آیت الله جوادی آملی خطاب به طلاب خارجی حوزه علمیه مشهد گفت: نباید فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت.

به گزارش  تبیان به نقل از رسا، آیت الله  جوادی آملی در دیدار طلاب مرکز جهانی علوم اسلامی خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: امیدوارم در بازگشت به کشور خود، رسولان واقعی تبلیغ و اشاعه اسلام اصیل باشید.
وی افزود: برای اشاعه دین و حقایق اسلام، باید پیام رسان الاهی بود و از بیان حرف‌ها و مقاصد خاص گروهی، جناحی و اغراض خاص خودداری کرد.
آیت الله جوادی آملی همچنین خطاب به طلاب خارجی گفت: باید آنچه را که با دین سازگاری ندارد از ذهن خارج کرد و معنویات صرف را جایگزین آن نمود و فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت.
وی افزود: برای رسیدن به حقیقت مطلق راه بلندی در پیش است و امتحانات زیادی پیش روی بندگان خداست. چونان‌که انسان حق مرسل را با غیر مرسل مخلوط می کند و کلام خود را با آموزه های الاهی می آمیزد ره به باطل برده است. بنابر این به همه شما توصیه می کنم فقط و فقط به دنبال تبلیغ صحیح دین باشید.
بر اساس گزارش مهر، در این دیدار، رییس مرکز جهانی علوم اسلامی خراسان رضوی گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی این مركز حوزوی ارایه نمود.