تبیان، دستیار زندگی
می یک گروه 14 نفره ازاندیشمندان دینی آمریکا و کانادا شب گذشته با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، این گروه به سرپرستی "ولی شان برگر" که ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار اندیشمندان دینی آمریکا و کانادا با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

یک گروه 14 نفره ازاندیشمندان دینی آمریکا و کانادا شب گذشته با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، این گروه به سرپرستی "ولی شان برگر" که در شهر قم به پژوهشهای اسلامی پرداخته، از اعضای یک فرقه دینی مسیحی محسوب شده وخواستار برقراری صلح در جهان هستند.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در این دیدار هدف اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را گسترش تفاهم بین فرهنگها و ملتها عنوان کرد و گفت: ما براساس تجربیات چند هزار ساله خود، گفتگوی تمدنها، ادیان و فرهنگها را بهترین راه برای همزیستی مسالمت آمیز میان کشورها می دانیم.

وی از دیگر هدفهای این سازمان را ارتباط با گروههای دینی در جهان خواند و اعلام کرد: مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان تنها مرکز تعامل و گفتگوی دینی ج.ا. ایران، تا کنون 25 دور گفتگوی بین ادیان با مراکز دینی غیراسلامی جهان برگزار کرده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به پیام دین، معنویت و اخلاق برای رفع معضلات و مشکلات بشر و برقراری صلح در جهان نیازمند است.

وی اهداف و آرمانهای مشترک بین همه پیروان ادیان آسمانی بخصوص اسلام و مسیحی را متعدد توصیف کرد و با ذکر مواری از آنها تأکید کرد: ما مسئولیت الهی داریم که براساس این اهداف مشترک در جهان امروز گردهم جمع شده و تلاشهای بیشتری صورت دهیم.

براساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این جلسه که در فضای تعاملی و پرسش و پاسخ برگزار شد، "ولی شان برگز" و دیگر شرکت کنندگان پرسشهای خود را در مورد آموزه های دینی و اسلامی مطرح کردند و حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی به آنها پاسخ گفت.