تبیان، دستیار زندگی
فت نباید فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت. با این همه برای اشاعه واقعی و اصیل فرهنگ اسلامی نباید به جز وحی الهی جذب امر دیگری شد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در مشهد، &nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید فرهنگ را برای اشاعه دین نادیده گرفت

نباید فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت. با این همه برای اشاعه واقعی و اصیل فرهنگ اسلامی نباید به جز وحی الهی جذب امر دیگری شد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر در مشهد،  آیت ا.. جوادی آملی .استاد حوزه علیمه قم  در ادامه بیان داشت : امیدوارم  در بازگشت به کشور خود رسولان واقعی  تبلیغ و اشاعه اسلام اصیل باشید .

وی اظهار داشت : برای اشاعه دین و حقایق دینی مسلم فقط باید پیام رسان الهی بود و از بیان  حرفها و مقاصد خاص گروهی  ، جناحی و اغراض خاص خودداری کرد.

آیت ا.. جوادی آملی همچنین خطاب به طلاب خارجی مرکز جهانی علوم اسلامی خراسان رضوی گفت : باید آنچه را که با دین سازگاری ندارد از ذهن خارج کرد و معنویات صرف را جایگزین آن نمود  و فرهنگ را به عنوان تکیه گاهی محکم برای اشاعه دین از نظر دور نداشت.

وی افزود : برای رسیدن به حقیقت مطلق راه بلندی در پیش است  و امتحانات زیادی پیش روی بندگان خداست.  چونانکه انسان حق مرسل را با غیر مرسل مخلوط می کند و کلام خود را با آموزه های الهی می آمیزد ره به باطل برده است. بنابراین به همه شما توصیه می کنم فقط و فقط به دنبال تبلیغ صحیح دین باشید.

در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدوی مهررئیس مرکز جهانی علوم اسلامی خراسان رضوی نیز گزارشی از عملکرد و فعالیتهای آموزشی ، فرهنگی ، تربیتی و پژوهشی  این  نمایندگی را خطاب به جوادی عاملی ارائه داد و گفت: مهمترین چیز در راه تبلیغ دین این است که درابتدا به خود سازی درون خود بپردازیم و تقوای الهی را پیشه سازیم  و ظاهر و باطنی یکسان داشته باشیم.