تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : هفت طرح بزرگ گردشگری در نوروز 96 با حضور رئیس جمهوری در جزایر کیش و هندورابی به بهره برداری می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره برداری از هفت طرح بزرگ گردشگری کیش و هندورابی در نوروز ٩٦

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : هفت طرح بزرگ گردشگری در نوروز 96 با حضور رئیس جمهوری در جزایر کیش و هندورابی به بهره برداری می رسد.

بخش گردشگری تبیان

بهره برداری از هفت طرح بزرگ گردشگری کیش و هندورابی در نوروز 96

به گزارش تبیان از ایرنا ؛ علی اصغر مونسان در مراسم بهره برداری آزمایشی از مجموعه آوای خلیج فارس با اشاره به اینکه جزیره کیش با آمادگی کامل در نوروز 96 پذیرای هموطنان و گردشگران خارجی است گفت: هفت طرح بزرگ گردشگری در جزایر کیش و هندورابی آماده بهره برداری است که در نوروز امسال با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

وی افزود : توسعه گردشگری در هندورابی و آغاز بهره برداری از چندین طرح عمرانی در این جزیره ، راه اندازی تور کیش – قشم با کشتی کروز، بهره برداری از بزرگ ترین تم پارک آبی رو باز کشور و منطقه در کیش و مجموعه آوای خلیج فارس با مجهزترین و زیباترین آبنمای موزیکال در خاورمیانه از جمله طرح های گردشگری است که در نوروز 96 به بهره برداری می رسد.

مونسان باتاکید بر اینکه کیش به پایلوتی برای توسعه جزایر ایرانی خلیج فارس تبدیل شده است گفت: با توجه به اینکه جزایر هندورابی و فارور بزرگ و کوچک به کیش الحاق شده است توسعه هندورابی در اولویت طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت.

وی افزود : تلاش کردیم تا با ساخت فرودگاه و بندرگاه هندورابی، توسعه فضای سبز و هتل و اماکن اقامتی در سریع ترین زمان ممکن و با توجه ویژه به حفظ محیط زیست این جزیره، زیر ساخت های لازم برای پذیرش گردشگران فراهم شود. از نوروز امسال نیز با راه اندازی تورهای هندورابی این جزیره آرامش در رونق صنعت گردشگری کشور سهیم خواهد بود.

با ورود یک کشتی اقیانوس پیمای چهار طبقه با کامل ترین تجهیزات در هفته نخست نوروز به آبهای جزیره کیش تورهای دریایی کیش – قشم آغاز می شود و گردشگران جزیره کیش می توانند سفرهای کوتاه مدت دریایی را با کشتی کروز تجربه کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه تمامی طرح های توسعه ای در هندورابی با محور حفظ محیط زیست اجرا شده است تصریح کرد: در این جزیره که با عنوان جزیره آرامش پذیرای گردشگران است طبق طرح جامع تمام ساخت و سازها سبک و با استفاده از مصالح سازگار با محیط اجرا شده است.

وی گفت : در این جزیره از آسفالت استفاده نمی کنیم و حوزه سوخت فسیلی نداریم، همچنین خودرو و فضای اسکان مالکیتی در هندورابی نخواهیم داشت تا همواره این جزیره با امکاناتی خاص و ویژه برای پذیرش گردشگران آرامش و علاقه مندان به اکوتوریسم مهیا باشد و محیط زیست بکر آن آسیب نبیند.

مونسان با اشاره به اینکه نوروز امسال رونق تورهای گردشگری هندورابی دروازه جدیدی را به روی صنعت گردشگری جزیره کیش باز می کند گفت: بر اساس طرح جامع، هندورابی برای پذیرش روزانه 2 هزار تا 2 هزا رو 500 گردشگر آمادگی خواهد داشت.

مونسان ابراز امیدواری کرد زیر ساخت های فراهم شده و اقدامات گسترده عمرانی در هندورابی زمینه ساز حضور فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی در این جزیره باشد تا به مدد تعامل فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی روند توسعه هندورابی با شتاب فزاینده ای ادامه پیدا کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه جزایر ایرانی خلیج فارس گفت: پس از تکمیل زیر ساخت ها و طرح های عمرانی و گردشگری در هندورابی روند توسعه جزایر فارور در دستور کار قرار می گیرد و امید داریم که تا نوروز 97 از گردشگری و توسعه فارور کوچک و بزرگ صحبت کنیم.

مونسان گفت : با توجه به اینکه ایجاد جاذبه های نوین گردشگری با ساخت اماکن تفریحی جدید در جزیره کیش سطح خدمات گردشگری این منطقه را به میزان قابل توجهی ارتقاء داده است ،مجموعه آوای خلیج فارس که به طور آزمایشی بهره برداری از آن آغاز شد مجموعه ای است که با هدف رونق گردشگری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در این جزیره ساخته شده است.

پارک آبی «اوشن» نیز بزرگ ترین پارک آبی رو باز کشور و منطقه است که با هدف افزایش جاذبه های گردشگری و مدت ماندگاری مسافران در کیش ساخته شده است.

وی افزود: آبنمای موزیکال بخشی از امکانات تفریحی و سرگرم کننده مجموعه آوای خلیج فارس است که با ویژگی های منحصر بفرد از نمونه های مشابه در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار کامل تر و برتر بوده و انگیزه خوبی برای هموطنان است تا بجای سفر به کشورهای منطقه با سفر به جزیره کیش از بهترین امکانات تفریحی بهره مند شده و از اقامت در این منطقه گردشگری لذت ببرند.

به گفته مونسان، پارک آبی 'اوشن ' نیز بزرگ ترین پارک آبی رو باز کشور و منطقه است که با هدف افزایش جاذبه های گردشگری و مدت ماندگاری مسافران در کیش ساخته شده است.

این پارک که از جدید ترین امکانات پارک های آبی در منطقه خاورمیانه برخوردار است می تواند یک روز کامل از اقامت گردشگران در جزیره کیش را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از اجرای طرح های نوین در گردشگری دریایی کیش خبر داد و گفت: با ورود یک کشتی اقیانوس پیمای چهار طبقه با کامل ترین تجهیزات در هفته نخست نوروز به آبهای جزیره کیش تورهای دریایی کیش – قشم آغاز می شود و گردشگران جزیره کیش می توانند سفرهای کوتاه مدت دریایی را با کشتی کروز تجربه کنند.

وی افزود: این کشتی با 404 تخت اقامتی، فضای رستورانی وسیع، سالن های سینما، برگزاری همایش، کتابخانه و اتاق مطالعه، سالن بدنسازی و فضای بازی کودکان، برای گردشگران جزیره کیش که علاقمند هستند یک سفر دریایی منحصربفرد را تجربه کنند مجموعه ای از امکانات پیشرفته را فراهم می کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نوروز پر رونقی را برای جزیره کیش پیش بینی کرد و افزود: توسعه زیرساخت ها و ارتقاء خدمات گردشگری در جزیره کیش سبب شد که نیمه دوم امسال رشد گردشگران به میزان قابل توجهی افزایش یابد و این روند صعودی از نوروزی پر رونق در جزیره کیش خبر می دهد.

مونسان با اشاره به اینکه کیش در تمام فصول سال میزبان شمار گسترده ای از گردشگران است گفت: بدون شک مجموعه امکانات مطلوبی که برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در بخش های مختلف جزیره کیش فراهم شده و تنوع برنامه های فرهنگی و سرگرم کننده جزیره کیش در تعطیلات نوروزی سبب خواهد شد تا شمار گردشگران این جزیره همچون سال های قبل با رشد بسیاری همراه باشد .

وی تاکید کرد : با آمادگی کامل از خیل گسترده هموطنان با ذوقی که کیش را برای تعطیلات نوروزی انتخاب می کنند پذیرایی خواهیم کرد.

طرح توسعه جزیره هندورابی با رویکرد اکوتوریسم از سال 93 به دنبال تاکید رئیس جمهوری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و این سازمان نیز توسعه این جزیره را برمحور حفظ محیط زیست بکر و طبیعت هندورابی در دستور کار قرارداده است .

جانمایی و طرح فرودگاه اختصاصی جزیره هندورابی متناسب با چشم انداز توسعه این جزیره و برمبنای طرح جامع صورت گرفته و هدف از ساخت این فرودگاه ایجاد تسهیلات لازم برای آمد و شد گردشگران وسرمایه گذاران به این جزیره است .

در بهمن‌ سال 89 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به منطقه آزاد کیش الحاق شد.

با بهره برداری رسمی از فرودگاه هندورابی امکان سفر گردشگران به این جزیره از نوروز امسال فراهم خواهد شد.

جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.

جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد .

این جزیره سرزمینی هموار و بدون عارضه طبیعی که از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده است که کرانه های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می شود.


منبع : ایرنا