تبیان، دستیار زندگی
شد  نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در جریان عاشورا جریان حق و جریان باطل شناخته شدند و این دو جریان، بسیار آشكار مقابل هم قرار گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، آیت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حق و باطل در جریان عاشورا شناخته شد

نماینده ولی فقیه دراستان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در جریان عاشورا جریان حق و جریان باطل شناخته شدند و این دو جریان، بسیار آشكار مقابل هم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، آیت ‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز گفت: انقلاب اسلامی نیز همان ادامه جریان عاشورا بود اما در ابعادی گسترده‌تر.
وی‌ همچنین تصریح كرد:امام خمینی (ره) در جریان انقلاب درعصر علم و صنعت و بلوغ انسان ها این انقلاب را به منصه ظهور رساند و مردم به‌امام پیوستند و بدون هیچ كمكی پیروز شدند.
وی گفت: در جریان عاشورا، امام حسین (ع) در ظاهر شكست خورد، اما در باطن پیروز شد و در جریان انقلاب مردم در ظاهر و باطن پیروز شدند.
امام جمعه شیراز افزود: مردم برای عاشورا، عزاداری می‌كنند و برای انقلاب جشن می‌گیرند.
وی افزود:در جریان عاشورا دو جریان خدا الهی و هوی الهی مقابل هم قرار گرفتند و در انقلاب نیز همین دو جریان مقابل هم بودند.
آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز دولت‌ها به اسراییل كمك می‌كنند،دولت‌ها به شاه هم كمك می‌كردند، اسراییل یك قدرت جهانی است و دعوی با او دعوی با دولت‌هاست.
بر اساس گزارش شبستان، خطیب نماز جمعه شیراز اضافه كرد: اگر ملت‌ها به‌مخالفت با اسراییل برخیزند دولت‌ها در اقلیت قرار می‌گیرند.
وی گفت: مردم دولت‌های بی‌دین را تجربه كرده‌اند و مزه حكومت‌های بی‌دین را چشیده‌اند و به همین دلیل، اكنون به سمت دین روانه شده‌اند.