تبیان، دستیار زندگی
ود   جریان تبلیغ دین باید به نهضتی فراگیر تبدیل شود تا مكتب اهل بیت (ع) در جان مردم ریشه دوانده و به عمل كشیده شود. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حجت الاسلام ربانی در یكمین گردهمایی مبلغان اعزام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید تبلیغ دین به نهضتی فراگیر تبدیل شود

جریان تبلیغ دین باید به نهضتی فراگیر تبدیل شود تا مكتب اهل بیت (ع) در جان مردم ریشه دوانده و به عمل كشیده شود.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حجت الاسلام ربانی در یكمین گردهمایی مبلغان اعزامی به استان‌های كردستان، همدان، كرمانشاه و ایلام با بیان این مطلب افزود: جامعه امروز سخت نیازمند تبلیغ اثر بخش است و حیات آینده جامعه و تعمیق اندیشه‌ دینی و ولایی بر دوش روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
وی با اشاره به رنج‌ها و سختی‌هایی كه بزرگان دین در راه رساندن میراث فرهنگی اهل بیت (ع) به نسل‌های بعد متحمل شده‌اند افزود: پاسداری از این میراث گران‌بها نیازمند درایت، هوشیاری، علم و فضل و استفاده از ابزاری مؤثر دارد و همت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.
حجت الاسلام ربانی با بیان اینكه در شرایط استثنایی به سر می‌بریم تصریح كرد: امروز فرصتی استثنایی برای روحانیت به وجود آمده است، از سویی مخاطرات جهان تشیع و از سوی دیگر اشتیاق مردم برای شنیدن پیام دین، رسالت سنگینی بر دوش روحانیت نهاده و اگر بتوانیم به درستی پیام مكتب اهل بیت (ع) را به جامعه منتقل كنیم آینده از آن تشیع است.
وی افزود: باید زمان خود را بشناسیم و متناسب با آن برنامه‌ریزی كنیم. دفتر تبلیغات اسلامی سعی دارد با به كارگیری همه استعداد‌های حوزه و استفاده از مبلغان و فضلا و ارتقای دانش و مهارت‌های تبلیغی و متناسب با نیاز روز بستر انجام این رسالت سنگین و انتقال معارف دینی را فراهم نماید.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینكه بسیاری از مبلغان و ائمه جماعات نیاز به گذراندن دوره‌های توجیهی تبلیغ دارند خاطر نشان كرد: این فرصتی تبلیغی برای روحانیت است كه به جای برخی مطالب غیر مستند و پیام‌های ناقص، معارف مستند و ناب اهل بیت (ع) را به جامعه منتقل كنند.
وی بر بسیج عمومی تبلیغ دینی تأكید كرد و افزود: باید در این راه فرهنگیان، اساتید دانشگاه و مانند آن به كار گرفته شوند و گروه‌هایی تشكیل شود كه در امر تبلیغ دین مؤثر باشد. می‌توانیم در برابر موجی كه نسل جوان و جامعه ما را تهدید می‌كند نه تنها مقاومت كنیم بلكه بر مكاتب فكری و ترفند‌ها اثرگذار باشیم.