تبیان، دستیار زندگی
جبهه مردمی، هنوز هم برای رسیدن به وحدتی كه از اهداف اولیه تشكیل این جبهه بوده فاصله داشته و تنها دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به لیستی ١٤ نفره از كاندیداهای این انتخابات دست یافته اند، خیلی امیدوار به كسب اكثریت مطلق آرا هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور بعدی شرایط سختی خواهد داشت

جبهه مردمی، هنوز هم برای رسیدن به وحدتی كه از اهداف اولیه تشكیل این جبهه بوده فاصله داشته و تنها دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به لیستی ١٤ نفره از كاندیداهای این انتخابات دست یافته اند، خیلی امیدوار به كسب اكثریت مطلق آرا هستند.

بخش سیاست تبیان

رئیس جمهور بعدی شرایط سختی خواهد داشت

در میان چهره هایی از جریان اصولگرایی، این روزها كمتر كسی هست كه شانس كاندیدای منتخب این جناح را در رقابت با اصلاح طلبان كمرنگ ببیند. آنها كه همچنان بر عدم پیروزی اصولگرایان كاندیدای انتخابات مجلس دهم در تهران نام شكست هم نمی گذارند و حاضر به پذیرش آن هم نیستند، اقبال مردمی در سراسر كشور را پشتوانه مهمی برای رسیدن به این هدف می دانند.

با وجود این، اصولگرایان گمان می كنند، برگ برنده دیگری غیر از مشاركت مردمی در دست دارند و آن اوضاع اقتصادی ایران است؛ وضعیتی كه از سوی بسیاری اصولگرایان مورد انتقاد قرار می گیرد، به پاشنه آشیل دولت روحانی تبدیل شده تا هر یك از اعضای جمنا، از تغییر آن به عنوان هدف تشكیل جبهه مردمی یاد كنند.

از جمله خصوصیات جبهه مردمی این است که با برگزیدن رئیس جمهور اصولگرا، تیمشان هم همراهشان خواهد بود. اتفاقی که تاکنون كمتر اتفاق افتاده است.

عضو شورای مركزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب از مشكلات اقتصادی حاكم بر كشور انتقاد كرد و گفت: عمده ترین مشکلات این دوره از ریاست جمهوری، مسائل اقتصادی است كه هرچند بخش مهمی از این موضوع ناشی از محدودیت های بین المللی برجای مانده از تحریم ها بوده، بخش اعظمی از آن به دلیل ساختار و تدابیر اشتباه اقتصادی ماست.

یحیی آل اسحاق با تأكید بر اینكه به رغم بنیان های اقتصادی بسیار خوب، خروجی اقتصاد ایران خوب نیست، یادآور شد: حقیقت این است که در حوزه معیشت مردم، بیکاری، رکود، فساد بانکی و محیط زیست با مشكلات زیادی روبه رو هستیم.

وی در عین حال تأکید كرد: در دولت آینده هر که بخواهد رئیس جمهور شود، شرایط سختی خواهد داشت.

آل اسحاق با این توصیه كه اولویت اول دولت آینده باید مسائل اقتصادی باشد؛ ضمن اینکه مسائل فرهنگی اجتماعی و روابط بین الملل هم نقش مهمی خواهند داشت، به شكل گیری جبهه مردمی اشاره كرد و گفت: ما اگر امیدوار به پیروزی در انتخابات نبودیم جبهه را تشکیل نمی دادیم.

وی در برشمردن شاخص های کاندیدای نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: باید کسانی به عنوان كاندیدا معرفی شوند که توانایی اداره كشور را داشته و واقعیت های حرفه ای كار را در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بدانند و در یك كلام واقع نگر و آرمانگرا باشند.

آل اسحاق در ادامه افزود: از جمله خصوصیات جبهه مردمی این است که با برگزیدن رئیس جمهور اصولگرا، تیمشان هم همراهشان خواهد بود. اتفاقی که تاکنون كمتر اتفاق افتاده است. وی در خصوص نحوه انتخاب این تیم ها گفت: این افراد را خود رئیس جمهوری مورد نظر به همراه شورای مرکزی جبهه از مجموعه گزینه های منتخب در حوزه های گوناگون معرفی می کنند.
منبع : تابناک