تبیان، دستیار زندگی
ید  حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح روز در دیدار با جمعی از مداحان تهران با تأكید بر قداست امر مداحی گفت : مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با شناخت قداست مداحی اهل بیت ، در شان ایشان مداحی كنید

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح روز در دیدار با جمعی از مداحان تهران با تأكید بر قداست امر مداحی گفت : مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت مداحی كند.

به گزارش خبرنگار رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی صبح روز شنبه هشتم بهمن‌ماه در دیدار با جمعی از ذاكران اهل بیت (ع) و مداحان تهرانی ضمن تأكید بر اهمیت جایگاه مداحی اظهار داشت: مسأله مداحی، مسأله تعظیم شعایر اسلامی و مسأله دین است و معانی بزرگی را در بر می‌گیرد.
این مرجع تقلید سابقه مداحی و مرثیه‌خوانی را از زمان ائمه اطهار (ع) عنوان كردند و افزودند: امام معصوم (ع) بارها بر اجر و اهمیت گریه كردن بر مصیبت اهل بیت (ع) و گریاندن مؤمنان تأكید كرده‌اند و در مواضع گوناگون ، شاعران اهل بیت‌(ع) را مورد تشویق قرار داده‌اند.
وی با بیان قداست مداحی و ذكر اهل بیت (ع) تصریح كردند: مداحی امر مقدسی است و مداح باید قداست این مقام را دریابد تا مناسب با آن شأن و منزلت مداحی كند.
آیت الله صافی گلپایگانی مداحان را یكی از اركان دین خواندند و گفتند: كار مداحان به خاطر ترویج دین و تعظیم شعایر و توجه مردم به اهل بیت (ع) ارزشمند است. مداحان گرد هم بیایند و با برنامه‌ریزی بنا بگذارند كه یك كار منكر را از جامعه از بین ببرند یا یك عمل معروف را ترویج دهند.
وی در پایان با اظهار افتخار دوستی با مداحان ، برای آنها آرزوی توفیق كرد.