تبیان، دستیار زندگی
نوان برگزار می شود جشنواره یكروزه سواركاری بانوان در بخش استقامت به مناسبت نیمه شعبان برگزار خواهد شد. احمد زاده دبیر انجمن سواركاری بانوان در گفتگو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) گفت:" انجمن سواركاری بانوان مسابقات استق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره سواركاری بانوان برگزار می شود

جشنواره یكروزه سواركاری بانوان در بخش استقامت به مناسبت نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

احمد زاده دبیر انجمن سواركاری بانوان در گفتگو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) گفت:" انجمن سواركاری بانوان مسابقات استقامت را تحت عنوان جشنواره بزرگ استقامت و یادواره زنده یاد مری لیلی قره قوزلو یكی از خدمتگزاران به جامعه سواركاری برگزار می كند. این مسابقات یك روزه در 20 مهرماه به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد و شركت كنندگان مسافت 50 كیلومتری پاسارگاد تا تخت جمشید را طی می كنند."

احمد زاده افزود:" به همراه این مسابقات یك دوره كلاس استقامت به مدت 2 روز برگزار می شود كه تدریس آن برعهده مدرس خارجی خواهد بود. وی ادامه داد:" مسابقات قهرمانی این رشته نیز با حضور سواركاران سراسر كشور نیمه اول آبان ماه در تهران انجام خواهد شد. "

كنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال راهكار جدید برای بانوان مسلمان

لباس جدید ویژه فوتبالیست های زن مسلمان

در صورت تمایل مسوولان ورزش بانوان كشور با حضور دختران فوتبالیست درتورنمنتهای بین المللی با پوششهای اسلامی مسوولان كنفدراسیون فوتبال آسیا برای تولید لباسهای مناسب ویژه دختران مسلمان آسیا با شركتهای مطرح تولید لباس وارد مذاكره می شوند.

پروین رمضانی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان كه به همراه شهرزاد مظفر كمك مربی این تیم برای حضور در سمینار توسعه فوتبال بانوان در كشورهای آسیایی به مالزی سفر كرده بود، پس از بازگشت به ایران در گفت و گو با خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا) پیرامون موضوعات مطرح شده در این سمینار و دست آوردهای آن برای فوتبال بانوان گفت: در این گردهمایی چهار روزه مربیان ملی از تمامی كشورهای آسیایی زیر نظر سرمربی تیم ملی فوتبال آمریكا در ارتباط با مباحث مرتبط با فوتبال به تبادل نظر پرداختند .

در روز سوم این دوره، كشورهای شركت كننده به سه گروه تقسیم شدند كه ایران نیز در كنار كشورهایی كه  استعدادهای لازم را برای رشد فوتبال دارند ، در یك رده قرار گرفت.

در روز پایانی نیز علاوه بر برگزاری میزگردی پیرامون مسایل و مشكلات فوتبال بانوان در آسیا با حضور محمد بن همام و پیترولاپان( رییس و دبیر كل كنفدراسیون آسیا)، كارتهایی از سوی آ.اف. سی فیفا به حاضرین در سمینار اعطا شد كه بر اساس آنها از این پس ما به راحتی در كنگره های آسیایی و جهانی ویژه فوتبال شركت خواهیم كرد.

رمضانی با اشاره به لزوم بهره گیری بانوان از اطلاعات روز دنیا اظهار داشت: در طول این دوره مباحث مختلفی از جمله مسایل روحی و روانی، تغذیه، آسیب های ورزشی و... مطرح شد كه ما طی یك ماه آینده با گردآوری مربیان برتر كشور تمام اطلاعات كسب شده را در قالب یك كارگاه آموزشی به آنها انتقال خواهیم داد.

وی ادامه داد: وقتی ما در گردهمایی پیرامون اشتیاق دختران ایرانی به فوتبال وفعالیت تیم فوتسال دختران در ایران با مشكل پوشش برای رویارویی با حریفان خارجی صحبت كردیم مسوولان كنفدراسیون و سرمربی تیم ملی فوتبال آمریكا و سرپرستان تیمهای ملی دیگر كشورها از بازی ملی پوشان مسلمان با پوشش اسلامی استقبال كردند.

مسوولان آ.اف.سی نیز تمایل خود را در صورت ارایه طرح اولیه لباس از سوی ورزش بانوان ایران اعلام كردند تا با طی مراحل اولیه ، هر چه سریعتر تولید انبوه لباسهای ویژه بانوان مسلمان كشورهای آسیایی آغاز شود.

رمضانی در خاتمه گفت: مشكلاتی از قبیل عدم آماده شدن زمین چمن فوتبال و كمبود بودجه نباید منع از پیشرفت ما شود ، به همین منظور ما در این گردهمایی با انجام رایزنی ها از تیمهای ملی فوتسال مالزی، تایلند، هندوستان، مالدیو و قرقیزستان دعوت كردیم تا بهمن ماه جاری برای شركت در یك دوره مسابقه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر كنند.

پس از این دوره از رقابتها و بررسی وضعیت ملی پوشان از تیمهایی چون كره و ژاپن كه برای حضور در ایران به انجام بازی دوستانه اعلام آمادگی كرده اند، دعوت خواهیم كرد.

در اینجا این مساله حائز اهمیت است كه كنفدراسیون فوتبال آسیا، مسوولان فوتبال دیگر كشورهای آسیایی، مربیان تیمهای ملی كشورهایی چون انگلیس، آمریكا و... هر كدام به نحوی برای رشد و توسعه فوتبال در ایران آماده همكاری هستند.

اما زمین شماره 3 آزادی كه تنها مجموعه فوتبال بانوان در حال حاضر است ، علیرغم حمایتهای مهندس مهرعلیزاده به علت كارشكنی های برخی افراد پس از دو سال همچنان نیمه تمام مانده است.

این درحالیست كه تیمهای فوتبال دختران در استانهایی چون تهران، قم، خوزستان، گیلان، كرمانشاه و.... از چندی پیش در حال تمرین هستند و مدتهاست كه منتظر افتتاح زمین شماره 3 هستند.