تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران به زودی خود را برای دو دیدار حساس خود در مقدماتی جام جهانی آغاز خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به اما و اگرهای اردوی تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران به زودی  خود را برای دو دیدار حساس خود در مقدماتی جام جهانی آغاز خواهد کرد.

چند سالی است که در لیست‌های کارلوس کی‌روش به سورپرایزهای مثبت و منفی عادت کرده‌ایم و این بار هم به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات اخیر باید منتظر سورپرایزهای سرمربی تیم ملی کشورمان باشیم. در این گزارش سعی کرده‌ایم نگاهی داشته باشیم به سورپرایزهای احتمالی کی‌روش در آخرین روزهای سال 95.

بازگشت پرسپولیسی‌ها؟

نکته قابل توجه در دوره جدید تمرینات تیم ملی این‌که رامین رضاییان، مدافع مغضوب پرسپولیس که برانکو از اردوی امارات به بعد او را کنار گذاشت نیز در تمرینات تیم ملی حاضر شده و سایرین را همراهی کرد. حضور رضاییان نشانه آشکاری برای دعوت پرسپولیسی‌ها به تیم ملی است. از آن مهمتر کی‌روش برای تماشای دیدار پرسپولیس و الریان قطر از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در قطر حضور داشت و بعد از حضور رضاییان در اردوی تیم ملی، این دومین اتفاق مثبت به سود پرسپولیسی‌ها در آستانه آغاز اردوی تیم ملی برای دیدار با قطر و چین است.

دوری ادامه‌دار حقیقی؟

سه‌شنبه صبح علیرضا حقیقی با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال AFC اسکیلستونا سوئد پیوست. این تیم که به تازگی به لیگ برتر سوئد صعود کرده، پس از مذاکره با دروازه‌بان ملی‌پوش ایران توانست او را به خدمت بگیرد و خیلی‌ها تیمدار شدن حقیقی را نشانه‌ای برای بازگشتش به تیم ملی می‌دانند. اما واقعیت این است که کی‌روش اعتقاد ویژه‌ای به بیرانوند دارد و محمدرضا اخباری و رشید مظاهری هم 2 گلری هستند که در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد حقیقی برای بازگشت به تیم ملی باید همچنان صبر کند.

پایان آندو در تیم ملی؟

در شرایطی که کارلوس کی‌روش از نفرات مدنظر خود برای حضور در تیم ملی به جز بازیکنان 4 تیم آسیایی دعوت به عمل آورده و این بازیکنان در روزهای اخیر در زمین پژوهشگاه صنعت نفت تمرین کردند، باز هم خبری از آندرانیک تیموریان نیست. آندو که تا چند ماه قبل کاپیتان تیم ملی محسوب می‌شد، با رفتن به ماشین‌سازی از لیست کی‌روش خط خورد و در بازی با سوریه هم غایب بود. به نظر می‌رسد با تصمیم فعلی کی‌روش و عدم دعوت دوباره از تیموریان به تیم ملی، این بازیکن باید با رویای حضور در سومین جام‌جهانی‌اش خداحافظی کند. بازوبند کاپیتانی هم که دیگر رسما به اشکان دژاگه بازیکن محبوب کی‌روش خواهد رسید.

افزایش استقلالی‌ها؟

در اردوهای پیشین تیم ملی شاهد حضور کمرنگ اسقلالی‌ها بودیم که با توجه به بازی‌های ضعیف این تیم در نیم فصل اول این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود. اما در نیم فصل دوم استقلال کاملا متحول شده و بازیکنانی مثل اسماعیلی، نورافکن، کاوه رضایی و حتی بهنام برزای می‌توانند به حضور در اردوی جدید تیم ملی امیدوار باشند.


منبع: خراسان