تبیان، دستیار زندگی
ان   مسؤول واحد پاسخ‌گویی به سؤال‌های شرعی جامعه الزهرا (س) قم، ضمن تشریح فعالیت‌های این مركز اعلام كرد: این مركز آماده است سؤال‌های فقهی بانوان را در هر نقطه از كشور به صورت تلفنی و بر اساس نظرات فقهی همه مراجع تق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ‌گویی تلفنی به سؤال‌های شرعی بانوان

مسؤول واحد پاسخ‌گویی به سؤال‌های شرعی جامعه الزهرا (س) قم، ضمن تشریح فعالیت‌های این مركز اعلام كرد: این مركز آماده است سؤال‌های فقهی بانوان را در هر نقطه از كشور به صورت تلفنی و بر اساس نظرات فقهی همه مراجع تقلید جواب دهد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا خانم حایری شیرازی مسؤول واحد پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی جامعه الزهرا (س) ،‌ضمن ارایه توضیحات دقیقی به تشریح ابعاد مختلف فعالیت‌ این واحد فرهنگی پرداخت.
خانم حایری شیرازی، ضمن تبیین ضرورت تشكیل چنین واحدی ابراز داشت: پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی بانوان به ویژه مسایل اختصاصی این طیف، از مركز واحدی كه بتواند با ارایه نظرات فقهی 14 مرجع تقلید نیاز مخاطب را فراهم كند، از اهداف اصلی و مهم تأسیس این واحد بود.
وی ضمن بیان این مطلب كه بسیاری از خواهران به لحاظ رعایت مسایل اخلاقی علاقه‌مندند پاسخ‌گوی سئوالات آنها خواهران باشند بیان كرد: با توجه به این نیاز مخاطب تمامی پاسخ دهندگان این مركز از بانوان هستند و این واحد فقط سؤالات شرعی بانوان را پاسخ می‌دهد.
خانم حایری شیرازی ضمن بیان تاریخچه تأسیس این مركز ابراز داشت: این واحد از سال 1370 در جامعه الزهرا (س) قم تأسیس شده است و اكنون به سؤالات فقهی بانوان سراسر كشور و حتی خارج از كشور كه به صورت نامه‌های كتبی، نامه‌هایی الكترونیك و تماس‌های تلفنی با این مركز ارتباط برقرار می‌شود پاسخ می‌دهد.
وی با اشاره به آمار ارتباط با این واحد گفت: تاكنون حدود 18 هزار تماس تلفنی و 5 هزار سئوال كتبی به شكل نامه كتبی و الكترونیكی با این واحد برقرار شده است.
مسؤول واحد پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی جامعه الزهرا (س) با تشریح نحوه پاسخ‌گویی به سؤالات و سیستمی كه برای این مسأله طراحی شده است، گفت: با برقراری هر تماس تلفنی، اساتید مسؤول پاسخ‌گویی، جواب‌گوی سؤوالات هستند. اگر سؤوال مطرح شده جای تأمل و دقت داشت، با استاد مشاوری كه در همین مركز مستقر است مشورت صورت گرفته و پاسخ به صورت تلفنی ارایه می‌گردد.
خانم حایری شیرازی با اشاره به این مطلب كه در ارایه پاسخ به سئوالات فقهی دقت فراوان می‌شود، توجه به منابع پاسخ سؤالات، ثبت كتبی سؤال‌ها و جواب‌ها، جستجو در كتاب‌های فقهی 14 تن از مراجع، استفاده از منابع معتبر، استفتای شفاهی و كتبی از مراجع را از مراحل پاسخ به سؤال‌های فقهی برشمرد.
وی با تأكید بر این كه خانم‌ها در صورت تماس با این مركز، پاسخ سؤال خود را بر اساس نظر مرجع تقلید خود دریافت خواهند كرد، ارجاع برخی از پاسخ‌گویی سؤال‌های فقهی دفاتر مراجع كه اختصاص به بانوان دارد را از موفقیت‌های این مركز و اعتماد دفاتر مراجع این مركز عنوان كرد.
شیرازی راه‌اندازی سایت اینترنتی را در این زمینه و قراردادن سؤال‌ها و پاسخ‌هایی كه در این زمینه ارایه شده است را از برنامه‌های آتی این مركز اعلام كرد.
شایان ذكر است «واحد پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی جامعه الزهرا (س) قم» هر روز از ساعت 8 صبح تا 13 با شماره‌ تلفن‌های 2112455 و 2112438 و با پیش شماره 0251 به صورت زنده و مستقیم بر اساس نظر مراجع تقلید به سؤال‌های شرعی بانوان پاسخ می‌دهد.