تبیان، دستیار زندگی
ید  امام جمعه اصفهان بر برپایی صحیح عزاداری و جلوگیری از اعمال خرافی و حرام در عزاداری‌ها تأكید كرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، آیت الله طباطبایی امروز در دیدار ستاد نظارت بر عزاداری‌ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از ورود خرافات در مراسم عزاداری جلوگیری كنید

امام جمعه اصفهان بر برپایی صحیح عزاداری و جلوگیری از اعمال خرافی و حرام در عزاداری‌ها تأكید كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، آیت الله طباطبایی امروز در دیدار ستاد نظارت بر عزاداری‌های اصفهان، ضمن اشاره به ایام الله دهه فجر و محرم الحرام گفت: پیروزی انقلاب و دهه فجر از آن محرم و عاشورا است و مردم با بهره‌ گرفتن از سیره اباعبدالله (ع) و رهبری امام خمینی (ره) توانستند طاغوت را سرنگون كنند.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن انتقاد از چگونگب برخی از عزاداری‌ها مخصوصاً مسأله قمه زنی گفت: شیعیان باید در زندگی همیشه تصور كنند كه دیگران آنها را مشاهده می‌كنند و با درایت طوری رفتار كنند كه موجب وهن و تمسخر شیعه نشوند؛ زیرا بیگانگان و كسانی كه با دین و آیین ما آشنا نیستند عزاداری‌ها و بعضی از اعمالی كه در این مراسمات صورت می‌گیرد را خرافات و دیوانه‌گی می‌پندارند.
وی افزود: مسؤولان هیأت‌ها باید با به كسانی كه قمه می‌زنند علت حرام بودن این عمل را در زمان كنونی گوشزد كنند و با بیان این‌كه بیگانه‌گان در عصر ارتباطات و با وسایل سمعی و بصری با مشاهده قمه‌زنی، دین و عزاداری ما را تمسخر می‌كنند و این عمل همواره موجب وهن مردم را فراهم می‌كند، بفهمانند این كار به غیر از ضربه زدن به دین سود دیگری ندارد.
وی در پایان بر ادامه روش صحیح عزاداری تأكید كرد و خواستار روشن‌گری مسایل توسط روحانیان و مسؤولان هیأت و همچنین جلوگیری از اعمال خرافی و غلط به صورت جدی در این مراسم‌ها شد.