تبیان، دستیار زندگی
ست   رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدار با مراجع تقلید قم، عصر امروز با آیت‌الله مكارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا به نقل از فارس، در آغاز این دیدار رئیس مجمع تشخیص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش اینترنت پاسخ‌گویی به نیازهای مسلمانان را سریع‌تر و ضروری‌تر ساخته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدار با مراجع تقلید قم، عصر امروز با آیت‌الله مكارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا به نقل از فارس، در آغاز این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از این مرجع تقلید در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و مطالعاتی وی سؤال كرد كه آیت‌الله مكارم شیرازی در پاسخ با اشاره به اینكه گسترش اینترنت پاسخگویی به نیازهای مسلمانان را سریع‌تر و ضروری‌تر ساخته است افزود: معمولاً روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را به پاسخگویی به استفتائات صرف می‌كنم و هر روز به بیش از 70 سؤال پاسخ می‌دهم.
آیت‌الله مكارم شیرازی سپس به تالیفات و تحقیقات خود اشاره كرد و افزود: در حال حاضر نگارش نهج‌البلاغه را به سبك تفسیری در دستور كار داریم كه تاكنون شش جلد از آن پایان یافته و در حال نگارش جلد هفتم آن در خصوص خطبه‌های امیرالمومنین (ع) هستیم.
وی گفت: بیش از 5 سال است كه با جمعی از محققان وقت خود را صرف نگارش تفسیر نهج البلاغه كرده‌ایم و امیدوارم تا پایان عمر آن را به پایان ببریم.
وی خاطرنشان كرد: این شرح نهج البلاغه كه در دست نگارش است شرحی مفهومی است و به نظر می‌رسد چون نهج البلاغه نیز مانند امیر مومنان مولا علی (ع) مظلوم واقع شده نگارش آن ضروری به نظر می‌رسد.
در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین اكبر هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در یك نشست خصوصی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.