تبیان، دستیار زندگی
اخلاق سیاسی و رعایت انصاف یکی از مهم ترین وجوه انتخابات است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخلاق سیاسی در انتخابات /فیلم نوشت

اخلاق سیاسی و رعایت انصاف یکی از مهم ترین وجوه انتخابات است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

اخلاق سیاسی در انتخابات /فیلم نوشت

فیلم اخلاق مداری انتخاباتی در کلام امام خمینی (ره)

انتخابات یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مسایل هر کشوری محسوب می شود که یکی از ضروریات آن رعایت شئونات سیاسی و اخلاق مداری است. رعایت حقوق نامزدها و دوری از هر گونه شایعه سازی و تحریفات سیاسی ، می تواند این مسیر را برای همگان هموار سازد.

روزهای انتخاباتی

در مسیر انتخابات ، بر تمامی اقشار مختلف جامعه ضروریست تا از هر گونه تنش آفرینی و رفتار خصمانه با حامیان نامزدهای رقیب دوری کرده و نهایت آرامش و اخلاق مداری را پیشه کنند. نباید با رفتاری که شکاف و عدم اتحاد ملی را به دنبال دارد ناخواسته به مسیری که دشمن خواهان آن است قدم بگذاریم. بی تردید معاندان نظام از اختلافات داخلی و تفرقه سازی نهایت استفاده را برده و این جریان بیشترین آسیب ها را به نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد آورد ، آسیب هایی که گاه غیر قابل جبران خواهند بود.

نامزدهای انتخاباتی و اخلاق سیاسی

رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات ، تنها به مردم محدود نمی شود بلکه در مرحله ی اول این نامزدهای انتخابات هستند که با رعایت حقوق یکدیگر و دوری از هرگونه فرافکنی ؛ اخلاق سیاسی را به حامیانشان منتقل می کنند ؛ آنان موظفند تا با اتخاذ مواضعی بر اساس مصلحت اندیشی سدی در برابر هرگونه اتفاق ناخوشایند و اختلاف افکنانه ای ساخته و زمینه ی آرامش سیاسی انتخاباتی را ایجاد نمایند.

حائز اهمیت آن که نباید پس از انتخاب فردی به عنوان رئیس جمهور ، دیگر افراد کنار رفته و به نوعی "قهر سیاسی" را پیشه سازند ؛ بلکه باید در مسیر پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی حرکت کرده و همگی از رجال سیاسی و تا عموم مردم تمام توان خود را در راستای تحقق آرمان های انقلاب به کار گیریم و در این راه از هیچ عملی فروگذار نکنیم.