تبیان، دستیار زندگی
جریان فتنه آسیب های زیادی به نظام زد و امروز هم فتنه می خواهد با طرح آشتی ملی و دو قطبی کردن جامعه به نظام ضربه بزند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات96 و فتنه جدید

جریان فتنه آسیب های زیادی به نظام زد و امروز هم فتنه می‌خواهد با طرح آشتی ملی و دو قطبی کردن جامعه به نظام ضربه بزند.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

انتخابات96 و فتنه جدید

"انتخابات" همیشه برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده ؛ چون همیشه تعیین کننده است ، همیشه نشانه ‌ی یک حقیقتی در داخل کشور ماست ؛ که این برای دوستان ما در دنیا و نیز برای دشمنان ما پیام هایی دارد. انتخابات ، هم در صحنه ‌ی خارجی و در مقابل چشم بیگانگان ، هم در صحنه ‌ی داخلی ، و هم برای پیشرفت کشور ، یکی از مهمترین و اساسی ‌ترین رویدادها قلمداد می شود.

انتخابات ، اعتماد مردم به نظام است

در واقع "انتخابات" نشان دهنده ‌ى اعتماد مردم به نظام است. هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد ، در این اعتقاد صادق است ، شرکت در انتخابات را وظیفه ‌ی خودش می داند. کدام اعتماد از این بالاتر که مردم می ‌آیند در عرصه‌ ی انتخابات وارد می شوند ، به نظامشان ، به دولتشان اعتماد می کنند ، رأی خود را به آنها می سپارند و منتظر می مانند که نتیجه‌ ی این رأی‌ گیری را از آنها بشنوند؟ این اعتماد بالای مردم است.

عده ‌ای خواستند در سال 88 نظارت بر انتخابات را زیرسوال ببرند و فتنه ایجاد کنند که با همت مردم فتنه دفع شد ، ولی هنوز رفع نشده است.

شاید یکی از انتخاباتی که همواره در ذهن تمامی ایرانیان باقی مانده ؛ انتخابات 88 باشد. انتخاباتی که به خاطر حواشی خاص آن کام مردم ایران را تلخ و روزهای سختی را برایشان رقم زد و خسارت های مالی و جانی فراوانی به همراه داشت.

فتنه 88

جریان فتنه آسیب های زیادی به نظام زد و امروز هم فتنه می‌خواهد با طرح آشتی ملی و دو قطبی کردن جامعه به نظام ضربه بزند.

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم که همه دشمنان در بیرون از کشور منتظر نتایج انتخابات هستند. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بیانگر مردم‌ سالاری دینی است و مردم هستند که سرنوشت و آینده نظام را رقم می ‌زنند.

تمام انتخابات‌ها در کشور مهم هستند ولی انتخابات ریاست جمهوری به مراتب از ارزش بالاتری برخوردار است. هرچه انتخابات سالم باشد و باشکوه برگزار شود موجب تضعیف روحیه دشمنان نظام می ‌شود.

یکی از ارکان مهم انتخابات در کشور بحث حضور حداکثری مردم در انتخابات است. اما این حضور باید سالم و نشات گرفته از بصیرت و آگاهی باشد تا بهترین و شایسته ترین نتیجه را حاصل آورد.

نامزدهای انتخاباتی ، تبعیت از قانون ، برگزاری قانونی انتخابات از طرف مجریان و ناظران و امنیت برگزاری انتخابات از ارکان انتخابات هستند که نقش مهمی در سلامت این امر مهم دارند.

اعضای شورای نگهبان فارغ از هر نوع مسائل سیاسی ، حزبی ، قومی و ... به کار خود عمل کرده و از قانون اساسی کشور تبعیت می ‌کنند. در انتخابات هیچ جای تخلف و تقلبی وجود ندارد زیرا حدود 12 نفر مجری انتخابات بر سر هر یک از صندوق‌های رای هستند و کار برگزاری انتخابات را انجام می ‌دهند.

نظارت درست بر انتخابات نتوانسته صدمه ‌ای به نظام بزند

نظارت بر انتخابات همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده زیرا بیشترین نقش را در روند پیش روی نامزدها ، نوع تبلیغات انتخاباتی و ... دارد. نظارت درست و کارآمد است که تا به حال نگذاشته هیچ صدمه‌ ای در بحث انتخابات به نظام زده شود. بخش اعظم نظارت بر انتخابات در همان محل برگزاری انتخابات صورت می ‌گیرد.

عده ‌ای خواستند در سال 88 نظارت بر انتخابات را زیرسوال ببرند و فتنه ایجاد کنند که با همت مردم فتنه دفع شد ، ولی هنوز رفع نشده است. امروز هم فتنه می ‌خواهد با مطرح ‌کردن آشتی ملی و دو قطبی ‌کردن جامعه به نظام ضربه بزند و طبق فرموده رهبری ، سران فتنه گناه نابخشودنی مرتکب شده ‌اند. سلامت این صندوق‌ها باید تامین شود زیرا صندوق‌ ها ناموس و شرف انتخابات است.

انتخابات الکترونیک

برای ریاست جمهوری به دلیل حساس بودن انتخابات این امر مهیا نمی ‌شود ولی برای انتخابات شورا از سامانه ی الکترونیکی انتخابات به صورت آزمایشی استفاده می ‌شود.

منابع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری / خبرگزاری فارس