تبیان، دستیار زندگی
ود آیت الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان تهران گفت: حفظ دین و آگاه كردن مردم نسبت به اهل بیت''ع'' از اركان دین محسوب می شود. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حفظ دین و آگاه كردن مردم نسبت به اهل بیت''ع'' از اركان دین محسوب می شود

آیت الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان تهران گفت: حفظ دین و آگاه كردن مردم نسبت به اهل بیت''ع'' از اركان دین محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان از قم، این مرجع تقلدی اضافه كرد: كسانی كه در خدمت مرثیه سرایی و مداحی هستند باید قدر و مقام خود را دانسته و در حفظ شعائر دینی كوشا باشند.
وی خطاب به مداحان تصریح كرد: شما باید با برنامه های منسجم باعث ترویج نهضت حسینی شوید و دین را در جامعه ترویج دهید.
این مرجع تقلید گفت: لفظ مداح یك لفظی است كه معانی بزرگی در آن نهفته است و این هم نصیب هر كسی نمی شود و این عنایت خدواند نسبت به مداحان است كه باید قدر و قداست آن را بدانند.
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: اگر كسی شعر یا مطلبی در مورد سید شهدا''ع'' بگوید و مردم را اندوه گین سازد اثر آن تا روز قیامت باقی می ماند.
وی وظیفه مداحان را سنگین قلمداد كرد و افزود: اگر شما بتوانید یك امر به معروف را در جامعه ترویج دهید یا نهی از منكر را از جامعه بردارید كار بسیار بزرگی انجام دادید.
این مرجع تقلید در پایان گفت: حفظ دین و متوجه ساختن مردم به اهل بیت''ع'' خود یكی از اركان دین محسوب می شود كه باید توسط مداحان به انجام رسد.