تبیان، دستیار زندگی
ست   وزیر اطلاعات كشور صبح روز پنج شنبه ششم بهمن‌ماه در جمع مبلغان حوزه علمیه قم، تقویت وحدت و وفاق ملی را از وظایف مهم مبلغان محرم عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت وحدت، از مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

وزیر اطلاعات كشور صبح روز پنج شنبه ششم بهمن‌ماه در جمع مبلغان حوزه علمیه قم، تقویت وحدت و وفاق ملی را از وظایف مهم مبلغان محرم عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات امروز صبح در آخرین روز برگزاری همایش علمی كاربردی تبلیغ كه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزاری شد، یكی از عوامل مهم تأثیرگذاری آموزه‌های تبلیغی به مردم را ایجاد امنیت ملی عنوان كرد و گفت: اگر در كشوری آرامش و امنیت حاكم باشد آن جامعه می‌تواند مراحل كمال را یكی پس از دیگری طی كند و بدون احساس امنیت در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و یا اقتصادی دست یافتن به مقاصد عالی انسانی میسر نیست.
وی ایجاد وحدت ملی را در جامعه از وظایف سنگین مبلغان دانست و اظهار داشت: وحدت پایه اصلی امنیت كشور است كه مبلغین نقش به‌سزایی در پایه‌ریزی آن دارند.
وزیر اطلاعات دهه اول محرم را فرصتی مناسب برای ایجاد وحدت و وفاق ملی در سطح جامعه برشمرد و با بیان برتری سلاح ایمان و وحدت در برابر سلاح‌های مادی خاطر نشان ساخت: دشمن از سلاح مادی ما هراسی ندارد؛ زیرا آنان از لحاظ ظاهری از هر نظر نسبت به ما برتری دارند. دشمنان از نیروی ایمان، وحدت و تبعیت از رهبری ملت ما می‌ترسند و كمر به از بین بردن انسجام و ایمان ملت بسته‌اند.
وی با تأكید بر اهمیت آگاهی سیاسی، هوشیاری مردم را عامل مؤثری در ایجاد وحدت و امنیت ملی خواند و افزود: تحلیل خوب سیاسی ملت ایران از جریان‌های داخل و خارج سبب خنثی شدن ترفند‌های بدخواهان انقلاب اسلامی می‌شود و هر اندازه كه آگاهی مردم بیشتر شود، شیطنت دشمن نیز افزوده خواهد شد.
وزیر اطلاعات خطاب به مبلغان ماه محرم نقش مهم آنان را در رشد آگاهی‌های اسلامی و سیاسی مردم یادآور شد و اظهار داشت: با حسن خلق، صبر و حوصله و مطالعه و تأمل به خصوص در مبانی مكتب می‌توانیم مردم را آگاه‌تر كنیم كه به هر اندازه آگاهی‌های مردم بالاتر رود كمتر به دام ترفندهای دشمن گرفتار آیند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن تأكید بر در اختیار داشتن ایران از دانش هسته‌ای آن را حق مسلم هر ملتی عنوان كرد و مخالفت با داشتن دانش منافی حقوق اولیه هر انسان دانست.
وی خطاب به سردمداران مخالف با داشتن فن‌آوری هسته‌ای ایران تصریح كرد: آیا شما صالح‌ترین افراد هستید كه ادعا می‌كنید تنها ما می‌توانیم از جهات مثبت انرژی هسته‌ای استفاده كنیم و به سایر كشورها اعتماد نداریم؟ ما به شما اعتماد نداریم، در حالی كه شما در پی توسعه این تسلیحات هستید و از طرفی تولید چنین تسلیحاتی با اعتقادات و دین ما سازگاری ندارد.
وزیر اطلاعات كشور با بیان پای‌بندی جمهوری اسلامی ایران به قواعد NPT و پروتكل الحاقی گفت: یكی از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعطای حق برخورداری از فن‌آوری هسته‌ای برای تمام كشورها و از آن بالاتر آموختن این دانش به كشورهای فاقد این دانش است.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای داعیه تضییع حقوق بشر، در ایران را آخرین بهانه دشمن برای ضربه زدن به ایران اعلام و تصریح كرد: دشمنان ایران پس از این‌كه از سنگ‌اندازی در راه فعالیت هسته‌ای ایران خسته شدند به تازگی مسأله حقوق بشر را بهانه می‌كنند و ادعا می‌كنند كه می‌خواهند با آمدن به ایران حقوق از دست رفته مردم را به آنان باز گردانند.
وی افزود: كدام مكتب را می‌شناسید كه مانند اسلام نه تنها از حقوق بشر بلكه از حقوق حیوانات، نباتات و جمادات دفاع كند؟ امروز اقلیت مسلمان در امریكا چه وضعیتی دارد؟ دولت امریكا به محض احساس خطر همه مسلمانان را به صورت آشكار به بند می‌كشد و محدود می‌كند.
وزیر اطلاعات كشور در پایان با تجلیل از زحمات دولت نهم به ویژه احمدی نژاد اظهار داشت: من نه به عنوان عضو دولت، بلكه به عنوان یك طلبه حوزه علمیه قم عرض می‌كنم كه امروز دولت احمدی نژاد با ایمانی راسخ، اتكایی خوب بر خداوند و اعتماد به نفس براساس مبانی دینی تمام همت خود را بر تحقق شعارهای خود گذاشته است.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، دكتر احمدی نژاد را فردی كوشا و فعال معرفی كرد و گفت: افراد جوان‌تر از رییس جمهور نیز نمی‌توانند پا به پای او حركت كنند. ایشان حداقل روزی 14 تا 16 ساعت كار روزانه دارند و هیچ منتی بر كسی نمی‌گذارند و اهتمام فوق‌العاده‌ای به مردم و محرومان بدون سوء استفاده از بیت‌المال دارد. رییس جمهور در بسیاری از اوقات تا ساعت 11 شب در دفتر حضور دارد و حتی شام هم صرف نمی‌كند و تنها وسیله پذیرایی بیسكوییت و خرما است.
وی موضع‌گیری‌های رییس جمهور را باعث عصبانیت دشمنان و نشاط هواداران خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: بسیاری از هواداران ایران در حال ناامیدی از ایران بودند و می‌گفتند كه ایران نیز كم كم در حال ایجاد رابطه با امریكاست ولی آقای احمدی نژاد موج جدیدی را در جهان ایجاد كرد.
خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست، وزیر اطلاعات به پرسش‌های مبلغان پاسخ داد.
گفتنی است طبق برنامه، سخنرانان آخرین روز برگزاری همایش علمی كاربردی تبلیغ، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر كشور و علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند كه وزیر كشور به علت نا آرامی‌‌های اخیر اهواز در این همایش حضور نیافت.