تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مسؤولیت‌های دنیوی را فرصتی الهی برای شناخت بیشتر انسان‌ها ارزیابی كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی روز چهارشنبه در دیدار شهرداران استان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسؤولیت‌های دنیوی فرصتی از جانب خداوند برای خدمت به مردم است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مسؤولیت‌های دنیوی را فرصتی الهی برای شناخت بیشتر انسان‌ها ارزیابی كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی روز چهارشنبه در دیدار شهرداران استان قزوین، انجام مسؤولیت‌ها براساس رضایت خداوند و امام عصر (عج) را از وظایف مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: مردم قزوین از آغاز پذیرش اسلام علمای بزرگی را در خود پرورش دادند.
وی شهر قزوین را شهری مذهبی معرفی كرد و خطاب به مسؤولان قزوین افزود: بیش از گذشته هویت اسلامی آن‌جا را حفظ كنید و كاری انجام دهید كه رضا و خشنودی خداوند در آن باشد. اگر همه مسؤولان در صدد كسب رضایت خداوند و امام عصر (عج) باشند می‌توانیم مدینه فاضله را در كشور ایجاد كنیم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم بر اهتمام مسؤولان به امور مسلمین و مستضعفان جامعه تأكید كرد و ادامه داد: خدمت و توجه به بندگان خداوند را سرلوحه كار خود قرار دهید. مسؤولیت‌های دنیوی همیشگی نیست و فرصتی است كه به انسان‌ها داده می‌شود تا در میدان امتحان الهی مشخص شود هر شخصی چگونه عمل می‌كند. امیدواریم مسؤولان نظام اسلامی بهترین استفاده را برای خدمت به مردم انجام دهند.
وی با سفارش به پرهیز از كارهای غیر مذهبی در این استان خاطر نشان ساخت: محیط شهری خود را قرآنی، اسلامی و مورد نظر حضرت ولی‌عصر (عج) قرار دهید. هركس متناسب با شغل و توانایی‌اش در این راستا نقش داشته باشد. شهرداران در این زمینه بیشتر می‌توانند نقش آفرینی كنند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه این دیدار كه جمعی از طلاب كشور هندوستان مدرسه مدینه العلم قم نیز حضور داشتند، خطاب به ایشان گفت: در كشور هندوستان برای ترویج اسلام و فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) كوشا باشید و سعی كنید تا می‌توانید احكام و معارف اهل بیت (ع) را گسترش دهید.