تبیان، دستیار زندگی
ست   ایجاد فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی، نیازمند بانوانی اهل مطالعه، تحقیق و اسلام شناس است. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از بیرجند، حجت الاسلام  و المسلمین خاموشی در اولین گردهمایی زنان نخبه ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد فكری بانوان زمینه‌ساز فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی است

ایجاد فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی، نیازمند بانوانی اهل مطالعه، تحقیق و اسلام شناس است.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از بیرجند، حجت الاسلام  و المسلمین خاموشی در اولین گردهمایی زنان نخبه فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود: رشد و حساسیت تحصیلی نسل‌ها در گرو رشد تحصیلی بانوان است و با توجه ویژه به امور آموزشی فرهنگی و تحقیقی بانوان، می‌توان به نتایج سودمند و موثری در جامعه دست یافت.
وی حضور چشمگیر بانوان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را بیانگر توجه ویژه این قشر به امر آموزش دانست و افزود: شناخت توانمندی‌های زنان امری ضروری می‌باشد چرا كه می‌توان با نگرش مناسب و دید مذهبی و دینی از پشتكار و توانمندی‌های ناشناخته بانوان بیشترین استفاده را برد.
وی گفت: سازمان تبلیغات در تلاش است با برگزاری كلاس های بهینه سازی ، عقیدتی و ترویجی، تهیه كتاب و اعزام مبلغان به نقاط مختلف استان ها، نسل جوان بانوان را در جهت بهینه سازی فكری یاری رساند.
وی در پایان بر بسط اسلام در عمل و تفكر تاكید كرد و اظهار داشت: این امر زمانی محقق می‌شود كه پیام‌ها همراه با عمل باشد.
كارشناس فرهنگی در امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در ادامه هدف اصلی از برگزاری این گردهمایی را سازماندهی بانوان نخبه فرهنگی دینی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و ارائه راهكار عنوان كرد.
فاطمه همتی حمایت از ایده‌ها و تولیدات فكری و فرهنگی، استفاده از استعداد و توانمندی‌های شهرستانی و ایجاد كانون فكری و ارتباطی بین نخبگان زن و مسئولان اجرایی استان را از اهداف كمی این همایش بیان كرد و افزود: این طرح مربوط به دوره زمان خاصی نبوده و به عنوان یك عمل مستمر با نخبگان زن ارتباط برقرار می‌كند.
گفتنی است: در این همایش یك روزه 50 نفر از مدیران و مسئولان فرهنگی ارگان‌ها و نهادها از شهرستان‌ها و مناطق بیرجند، قاین، نهبندان، سرایان، سربیشه، آرین‌شهر، شاهرخت و آیسك شركت داشتند.