تبیان، دستیار زندگی
ند   عزت و ذلت ناپذیری از مبانی قرآنی نهضت سیدالشهدا(ع) است به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع مبلغین حوزه با اشاره به مطلب فو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبلغین حوزه های علمیه عزت و ذلت ناپذیری را در جامعه ترویج كنند

عزت و ذلت ناپذیری از مبانی قرآنی نهضت سیدالشهدا(ع) است

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع مبلغین حوزه با اشاره به مطلب فوق افزود: باید نگرش حوزه به تبلیغ ، نگاه آموزشی فرهنگی و اجتماعی باشد. تبلیغ، تعلیم و تعلم است و باید از فرصت تبلیغی برای فراگرفتن علوم و معارف لازم بهره برد.
وی نگرش فرهنگی در تبلیغ را مورد تاكید قرار داد و افزود: مراسم عزاداری سیدالشهدا مجلس اشاعه فرهنگ حسینی است.
مدرس حوزه علمیه قم با بیان این مطلب كه باید تبلیغ را فرصتی الهی و مغتنم برای نشر معارف عاشورا بدانیم افزود: باید از عواطف مقدس مردم نسبت به اهل بیت(ع) و به ویژه سیدالشهدا(ع) در مسیر دین استفاده كرد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بر بیان مسائل شرعی توسط مبلغین تاكید كرد و افزود: باید در مجالس عاشورایی مسائل شرعی مبتلا به جامعه نیز بیان شود.
وی تقویت باورهای اعتقادی را ضرورتی همیشگی خواند و اضافه كرد: مسائل اعتقادی را باید به سبك قرآنی عنوان كرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تقارن ایام محرم و دهه فجر گفت: باید در این ایام هم حق سیدالشهدا و هم دهه فجر را ادا كرد.
وی افزود: باید مفاسد خاندان پهلوی ، بردگی دیروز جامعه ایرانی و عزت امروز، دین ستیزی دیروز و دین گستری امروز برای نسل جوان تبیین شود.
عضو خبرگان رهبری در ادامه به بیان ویژگیهای قیامهای مقدس پرداخت و افزود: قداست در انگیزه ، هدف ، قداست در رهبری و شعارها را از ویژگیهای قیامهای مقدس است.
وی اضافه كرد: شعارهای حماسی ضرورت امروز ماست.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در تحلیل قیام كربلا گفت: هدف امام حسین (ع) از قیام این بود كه بی دینی از حاكمیت رخت بربندد و بدون تردید اگر امام حسین(ع) پیروز می شد حكومت دینی تشكیل می داد.
وی غیرت دینی و حق جویی و باطل گریزی را از مبانی نهضت امام حسین (ع) عنوان كرد.