تبیان، دستیار زندگی
تمامی کاندیداها و اقشار مردم باید برای تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی به صورت عادلانه در امنیت کامل باشند، بنابراین تدابیر لازم برای تحقق این امر و برگزاری انتخاباتی با شکوه اندیشیده شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تدابیر لازم برای انتخابات

تمامی کاندیداها و اقشار مردم باید برای تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی به صورت عادلانه در امنیت کامل باشند، بنابراین تدابیر لازم برای تحقق این امر و برگزاری انتخاباتی با شکوه اندیشیده شده است.

بخش سیاست تبیان

تدابیر لازم برای انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اولین اقدام برای برگزاری انتخابات تشکیل ستاد انتخابات بود، افزود: این ستاد با 6 کمیته که امنیتی، اطلاع رسانی و پشتیبانی از جمله آنها است، تاکنون 8 جلسه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه انتخابات به 11 مرحله تقسیم شده است، ادامه داد: تمامی این مراحل بر اساس تجربیات، شایعات، ابهامات و سایر مسائل گذشته آسیب شناسی شده و برای تمامی این موارد تمهیداتی اندیشیده شده است.

حقیقی گفت: از 25 فرآیند انتخابات 24 مورد به صورت مکانیزه انجام می شود که برای این امر زیرساخت های لازم در خصوص پوشش مخابراتی، موبایل و فناوری اطلاعات به صورت صد در صد در نظر گرفته شده و طی جلساتی این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته است.

شاخص های مشارکت های مطلوب باید در جامعه رعایت شود که بخشی از آن به عهده مسئولان بوده و بخش دیگر به عهده اقشار مختلف جامعه و نخبگان است همچنین از نخبگان انتظار می رود در انتخابات حضور فعال و پر رنگی داشته باشند چراکه هیچ کس نباید تماشاچی باشد.

وی افزود: بر اساس تجربیات گذشته یکی از مشکلات اساسی نداشتن تسلط مجریان انتخابات به قانون است که اگر مسئولان ذی ربط در این رابطه آموزش ببینند، بسیاری از موانع حل خواهد شد، از این رو چنین موضوعی اجرایی شده است.

معاون استاندار اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ایجاد وفاق و هماهنگی بین ناظران و مجریان است که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید رفاقت ها در حین انتخابات و پس از آن حفظ شود.

وی گفت: از 8 جلسه 3 جلسه مشترک با ناظران داشته ایم و این روند ادامه خواهد داشت چراکه باید وحدت در جامعه به خصوص در برگزاری انتخابات ارتقا بخشیده شود و با این شرایط قانون بهتر اجرا می شود.

حقیقی افزود: در هر شرایطی داوطلبان حق تبلیغات دارند و طرفدارانی دارند که ممکن است جزو احزاب و گروه های سیاسی باشند، بنابراین باید در چارچوب قانون امنیت همه به صورت عادلانه برقرار شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط عمومی نیز باید در استان امنیت وجود داشته باشد و هیچ کس حق تخریب و تهدید منتقدان را ندارد.

معاون استاندار گفت: انتقاد بجا واجب است ولی تخریب صحیح نیست چراکه جوهره مدیریت این است که انتقاد سازنده و منصفانه مورد استقبال قرار گیرد بنابراین طرح برقراری امنیت برای شرایط خاص انتخابات و در چارچوب قانون برقرار خواهد شد.

حقیقی با اشاره به اینکه در ارتباط با برقراری امنیت عمومی قانون را باید رعایت کنیم گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، باید به صورت عادلانه ومساوی شرایط را فراهم می کنیم که تامین امنیت در این رابطه صورت گیرد.

وی افزود: از فعالان رسانه دعوت می شود که به نمایندگی ازمردم پیگیر فضای عمومی شهر و امنیت انتخابات باشند و در این زمینه آمادگی تشکیل اتاق فکر وجود دارد.

این مسئول اضافه کرد: می توان با همفکری و تعامل رسانه ها بسیاری از معضلات را رفع و تهدیدها را نیز خنثی کرد و تمامی این عوامل منجر به برگزاری انتخاباتی امن و باشکوه خواهد شد.

وی گفت: در خصوص کسانی که از جایگاه خود استفاده کرده و از هم اکنون درصدد تبلیغات هستند تحقیقات لازم صورت گرفته و تذکر یا اقدام قانونی در رابطه با آنها ععمال می شود از این رو در این رابطه نیز می توان از ظرفیت اصحاب رسانه و شناسایی موارد بهره برد.

حقیقی با اشاره به عملکرد فضای مجازی افزود: کمیته هایی زیر مجموعه کمیسیون ها برای رصد فضاهای مجازی برای شناسایی متخلفان تشکیل شده ولی باید در نظر داشت که هدف از این امر پیشگیری بوده و قصد برخورد نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص انتخابات الکترونیکی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی استان البرز اعلام آمادگی شده است.

این مسئول گفت: باید اهتمام و عزم ویژه ای برای برگزاری انتخابات باشکوه وجود داشته باشد که لازمه این امر جاری شدن ارکان انتخابات و قانون در تمامی است.

وی با اشاره به اینکه امنیت و عدالت در انتخابات باید بدون عوام فریبی صورت گیرد افزود: برخی با شعارهای غیر منطقی وارد صحنه می شوند که با یک بررسی اجمالی می توان فهمید چنین امری محقق نخواهد شد همچنین دور زدن قوانین نیز مورد توجه بوده و کاندیداها نمی توانند از این طریق تخلف کرده و نادیده گرفته شوند.

حقیقی اضافه کرد: شاخص های مشارکت های مطلوب باید در جامعه رعایت شود که بخشی از آن به عهده مسئولان بوده و بخش دیگر به عهده اقشار مختلف جامعه و نخبگان است همچنین از نخبگان انتظار می رود در انتخابات حضور فعال و پر رنگی داشته باشند چراکه هیچ کس نباید تماشاچی باشد.

وی با اشاره به ضرورت حضور فعال و پرشور جوانان در انتخابات پیش رو گفت: رسانه ها رسالت بسیار مهمی دارند و باید عوامل تخریب، تحریک، یاس و ناامیدی را شناسایی کنند به این دلیل که همه ما در مقابل جمهوری اسلامی مسئول بوده و باید نشاط و شور را در جامعه بروز و ظهور دهیم.


منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .