تبیان، دستیار زندگی
ید   حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به موضع فعال دولت در سیاست خارجی، از طلاب خواست شرایط زمانی اسلام و خطر صهیونیسم جهانی را به مردم برسانند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطر صهیونیسم و استكبار جهانی را به مردم برسانید

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به موضع فعال دولت در سیاست خارجی، از طلاب خواست شرایط زمانی اسلام و خطر صهیونیسم جهانی را به مردم برسانند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، آیت الله نوری همدانی روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سیاست‌های جدید دولت اسلامی در برخورد با جامعه جهانی اظهار داشت: امروز جهان در برابر ایران حالت انفعالی پیدا كرده است. این در حالی است كه در گذشته آنها به ما حمله می‌كردند و ما در برابر قدرت‌های جهانی انفعالی عمل می‌كردیم و این نشانه فعال بودن دیپلماسی ایران است.
وی خطاب به مبلغانی كه در ایام محرم به سراسر كشور اعزام می‌شوند، گفت: شناخت مردم نسبت به زمانی كه در آن زندگی می‌كنند، بسیار مهم و با اهمیت است. مسلمانان باید دشمن خود را خوب بشناسند و فتنه‌های آخرالزمان را كه امروز گرفتار آن هستیم برای مردم بیان كنید.
این مرجع تقلید حوزه علمیه قم ادامه داد: خطر صهیونیسم و استكبار جهانی را به مردم تذكر دهید. امروز امریكا، فرانسه، آلمان و انگلستان به دنبال توطئه، ایجاد اختلاف و ضربه زدن به اسلام هستند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به پیشینه استعمار تصریح كرد: در گذشته دولت عثمانی را برای تضعیف اسلام و مسلمانان به چهار كشور تقسیم و تكه تكه كردند. جریان مشروطه را كه نتیجه زحمات علما بود منحرف كردند. غرب‌گرایان، سران و نهضت مشروطه را به سوی غرب كشیدند. نباید گذاشت تاریخ تكرار شود.