تبیان، دستیار زندگی
می  رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از فعالیت بیش از هزار روحانی در سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر كشور خبر داد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت هزار روحانی در عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از فعالیت بیش از هزار روحانی در سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مستقر در استان قم، هدف از راه‌اندازی این مركز را پاسخ‌گویی به مسایل بنیادی فكری و اعتقادی در ناجا عنوان كرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به وظایف و مأموریت‌های خود با برخی از مسایل جدید و مستحدثه روبروست و می‌بایست از فتاوای مراجع تقلید بهره ببرد لذا نیازمند رابطی بود كه بتواند تعامل مناسبی با مراجع برقرار كند.
وی جذب روحانیون علاقه‌مند و مستعد را از دیگر وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی انتظامی مستقر در استان قم اعلام كرد و افزود: در شرایط حاضر اگر روحانیت نسبت به مسایل روز واقف نباشد نمی‌تواند آن رسالت و وظیفه اصلی خود را انجام دهد. انقلاب اسلامی ما در زمانی ظهور پیدا كرد كه تمام مراكز و حكومت‌های مسلط بر جهان تلاششان بر دین‌زدایی بود و فجر انقلاب سكولاریسم را در هم شكافت و این روحانیت است كه باید نهضت و ارزش‌های نظام را تبیین و مورد حمایت قرار دهند. لذا روحانیت باید اطلاعاتش به روز باشد، دین سیاسی و سیاست در دین را خوب تشخیص دهد و با تشكیلاتی كه برای صیانت از انقلاب بوجود آمده است آشنا باشد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی این نیرو را اساس و پایه تولید امنیت در جامعه برشمرد و تأكید كرد: این نیرو از مرز تا مركز وظیفه دارد كه امنیت همه اقشار جامعه را تأمین كند.
نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی گفت: بنایمان این است كه این مركز از حوزه علمیه قم طلاب دلسوز و عالم را شناسایی و مورد جذب قرار دهد تا در بدنه نیروی انتظامی فعال شوند و در حال حاضر نزدیك به هزار روحانی در خدمت نیروی انتظامی هستند.
وی با اشاره به اعزام طلاب به سراسر كشور توسط این سازمان یادآور شد: علاوه بر روحانیون مستقر در نیروی انتظامی، در ایام تبلیغی همچون دهه فجر، محرم، رمضان و اعیاد مذهبی تعدادی از طلاب به صورت‌های گوناگون به سراسر مراكز نظامی این نیرو اعزام می‌شوند و در ایام محرم امسال كه چهل و ششمین دوره حساب می‌شود بالغ بر دو هزار روحانی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد اعزام كرده‌ایم.