تبیان، دستیار زندگی
ای  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از روحانیان و مبلغان،  منطق و عقل ،  حماسه و عزت و عاطفه را سه عنصر اصلی حركت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانستند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار جمعی از روحانیان و مبلغان با حضرت آیت الله خامنه ای

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از روحانیان و مبلغان،  منطق و عقل ،  حماسه و عزت و عاطفه را سه عنصر اصلی حركت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانستند.

به گزارش خبرگزاری تبین به نقل از شبستان،حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از روحانیان و مبلغان، ''منطق و عقل''، ''حماسه و عزت'' و ''عاطفه'' را سه عنصر اصلی حركت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانستند و تاكید كردند: این سه عنصر باید در تبلیغ نقش اصلی را ایفا كند و هدف اصلی از تبلیغ نیز تاثیرگذاری بر دل و بنای هویت انسانها باشد.
ایشان در این دیدار كه در آستانه ماه محرم و اعزام مبلغان به نقاط مختلف كشور برگزار شد، حادثه عاشورا را فرهنگ و جریانی مستمر و سرمشقی دائم برای امت اسلامی در طول تاریخ ارزیابی كردند و افزودند: منطق و مبنای عقلی مستحكم این حركت حاوی این درس است كه در هر زمان كه شرایط اقتضاء كند، وظیفه مسلمان، اقدام است حتی اگر این اقدام همراه با خطر باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تاكید بر اینكه، ملاحظه كاری، لذت جویی و عافیت طلبی نباید مانع این اقدام شود، درس حادثه عاشورا را درسی عمل شده دانستند و خاطرنشان كردند: حركت امام خمینی (ره) در محرم 1342 و همچنین حركت آن امام بزرگوار در محرم 1357 كه به حادثه تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، نتیجه پیروی از درس عاشورا بود كه این مسیر با عزت در آینده هم ادامه خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به، عزتمند بودن حركت امام حسین علیه السلام در اوج مظلومیت، و عجین بودن عشق و عاطفه در حادثه عاشورا، لزوم عزتمند بودن هر حركت و اقدام عاشورایی را یادآور شدند و افزودند: در تبلیغ، ضمن آنكه باید جایگاه منطق و عقل و جنبه های حماسی در كنار مسائل عاطفی و مرثیه سرائی همواره مدنظر باشد، درخصوص مسائل سیاسی نیز باید از افراط و تفریط پرهیز شود.
ایشان روحانیان و مبلغان را به مجهز شدن به استدلالهای علمی قوی، بیان هنرمندانه در دفاع از دین، مراقبت در رفتار و عمل خود و تبیین صحیح ابعاد مختلف دین از جمله اِنذار و تبشیر به همراه یكدیگر و اكتفا نكردن به صرف آیات بشارت توصیه و خاطرنشان كردند: تاثیركارهای تبلیغی در بلندمدت نمایان می شود و نتایج و بركات این كارهای تبلیغی در آینده در جامعه مشاهده خواهد شد همان گونه كه دلبستگی امروز جوانان به دین نتیجه فعالیتهای تبلیغی گذشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان، برخی اظهارنظرها را درخصوص فاصله گرفتن جوانان از دین را ناشی از جنگ روانی دانستند و تاكید كردند: برخلاف این توهمات، جوانان تشنه حقایق دین هستند و باید آنان را با معارف صحیح دینی سیراب كرد.
در ابتدای این دیدار یكی از وعاظ به ذكر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و مرثیه خوانی پرداخت.